بیش از 2500 تن فرآورده های خام دامی ناسالم و غیربهداشتی توقیف و ضبط شد.


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911076

این امر به منظور ارتقای کیفیت و سلامت فرآورده های خام دامی در سیستان و بلوچستان انجام شد.

رئیس اداره بهداشت عمومی و نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از کشف و ضبط بیش از 2500 تن فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و غیربهداشتی در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، حمید جانفدا گفت: در راستای حفظ سلامت و ایمنی مواد غذایی در جامعه امسال بیش از 17 هزار بازدید برای نظارت بر مراکز تولید، توزیع، نگهداری و تحویل انجام شد. از محصولات خام در استان انجام شد.

وی افزود: از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در راستای تحقق شعار «تامین غذای سالم از مزرعه تا سفره» اجرای مستمر و دقیق عملیات بهداشتی و مذهبی دامپزشکی برای نظارت بر روند تولید است. توزیع، نگهداری و تحویل فرآورده های خام دامی.

این مسئول ادامه داد: از این رو کارشناسان پایش بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 17 هزار بازدید و عملیات پایش بهداشتی انجام داده اند که طی آن بیش از 2500 تن محصول خام جمع آوری شده است. . یک حیوان به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره صحت عامه و نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: پس از نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم و بنا به دستور مقام قضایی، فرآورده های ناسالم توقیف شده از چرخه مصرف خارج و خارج می شود. معدوم شد که حدود 40 قلم است که از این مقدار کالای ثبت شده به دلیل ممنوعیت مصرف انسانی معدوم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید