بیش از ۷۲ تن فرآورده خام دامی در کرمانشاه معدوم شد


ساعت: 20:53
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823513

از ابتدای اجرای طرح تقویت و کنترل نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی؛

رامین سامیان رئیس اداره بهداشت عمومی دامپزشکی استان کرمانشاه از معدوم سازی بیش از 72 تن فرآورده خام دامی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رامین سامیان در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره طرح تقویت و کنترل نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در استان کرمانشاه، گفت: این طرح از 14 اسفندماه توسط اداره کل دامپزشکی راه اندازی می شود و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. ماه مبارک رمضان.

رئیس اداره کل دامپزشکی بهداشت عمومی استان کرمانشاه افزود: به همین منظور 15 تیم ثابت و 17 تیم سیار در سراسر استان و شهرستان ها از ساعت 8 صبح تا 20 شب نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده های خام دامی، کشتارگاه ها را کنترل می کنند. ، مراکز تحویل، قصابی ها، رستوران ها و غیره را پوشش می دهد.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان روز گذشته (30 فروردین) توسط بازرسان سازمان دامپزشکی کل کشور، 10 هزار و 369 بازدید از انبارهای مختلف، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز قلمه‌زنی و بسته‌بندی استان کرمانشاه آماده است.

سامیان گفت: از ابتدای اجرای طرح تا 30 فروردین در کشتارگاه ها 4295 کیلوگرم فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی گفت: همچنین در این مدت بیش از 100 تن گوشت مرغ توسط نیروهای مستقر در کشتارگاه های دام و طیور به دلیل انواع بیماری ها و شرایطی که قطعاً با سلامت همخوانی ندارد از چرخه مصرف خارج شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی کرمانشاه افزود: در این مدت 491 مرکز ضد بهداشتی ایجاد شده که 17 مرکز آن به مراجع قضایی معرفی شده است. 72 هزار و 189 کیلوگرم انواع گوشت نیز به صورت کاملاً بهداشتی ضبط و معدوم شد.

وی گفت: بر این اساس 15 هزار و 632 کیلوگرم گوشت قرمز، 17 هزار و 698 کیلوگرم گوشت مرغ، 1039 کیلوگرم گوشت آبزیان، 4 هزار و 554 کیلوگرم تخم مرغ و 24 هزار و 475 کیلوگرم دام و طیور در مراکز آلوده شده است. تدارکات نابود شد

سامیان گفت: شهروندان از ذبح دام و طیور که در معابر و بیرون از کشتارگاه ها انجام می شود استفاده نکنند زیرا هم از نظر قانونی و هم از نظر بهداشتی مورد تایید نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید