عدم بسته بندی مناسب و نگهداری مناسب مواد پروتئینی در طرقبه شاندیز/ 6 تن فرآورده خام دامی معدوم شد.


ساعت: 10:09
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1878857

دلایل آمار بالای تخریب فرآورده های خام دامی بررسی شده است.

از ابتدای سال تاکنون بیش از 6 تن فرآورده های دامی فاسد و غیرقابل خوراکی در شهرستان معدوم شده است.نگهداری به صورت ابتدایی و طبق تجویز شبکه دامپزشکی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صبح توس ; از ابتدای سال جاری تاکنون 6 تن و 887 کیلوگرم گوشت قرمز و سفید فاسد و غیرخوراکی در شهرستان طرقبه شاندیز کشف و معدوم شده که توسط مراکز عرضه و پذیرایی شهرستان کشف و تمامی این اقلام فاسد و نامناسب برای انسان بوده است. مصرف. مصرف

طرقبه شاندیز یک شهر گردشگری و توریستی است که به دلیل حضور چشمگیر گردشگران دارای کافه ها، رستوران ها، هتل ها، امکانات تفریحی و پذیرایی و همچنین واحدهای تحویل و فروش متعددی است که حجم قابل توجهی مواد پروتئینی و فرآورده های حیوانی را به فروش می رسانند. مخصوصا گوشت سفید و قرمز به همین دلیل هر ماه اخبار قابل توجهی در این شهرستان مبنی بر مصادره و مصادره فرآورده های خام دامی غیر مصرفی منتشر می شود و در نهایت این محموله های فرآورده های خام دامی غیر مصرفی معدوم و معدوم می شوند. گفتگو با ترگبه شاندیز رئیس شبکه دامپزشکی برای بررسی دلایل و عللی که فرآورده های خام دامی را به مرحله ای می رساند که فاسد می شود و از چرخه مصرف انسان خارج می شود و پایانی جز نابودی و نابودی نیست.

f17946f5 2b61 41bf a143 5033a00e83d5 خبر خاکستری


عدم بسته بندی مناسب و نگهداری مناسب مواد پروتئینی یکی از عوامل اصلی فساد فرآورده های خام دامی است.

علیرضا گودری در گفت و گو با خبرنگار صبح توس به تشریح دلایل از بین رفتن گوشت سفید و قرمز غیرقابل مصرف مردم شهرستان پرداخت و اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی این مشکل عدم بسته بندی مناسب در گوشت است. طبق ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی کشور بسیاری از واحدهای تولیدی و عرضه کننده محصولات را به صورت فله و غیر اصولی و سنتی بسته بندی می کنند که باعث می شود ماندگاری محصول بسیار کوتاه باشد.

وی تصریح کرد: قوانین، اصول بسته بندی و شرایط انجماد و دمای منفی 5 درجه که نقطه انجماد بحرانی نیز نامیده می شود باید در کمترین زمان ممکن و الزاماً در تونل انجماد انجام شود نه از طریق فریزر و یخچال. که منهای 18 هستند آنها تضمین می کنند که بسیاری از آنها حتی منفی 18 نیستند و نمی توانند دما را بالای 13 یا 14 ببرند.

گودری افزود: انجماد باید در داخل تونل انجماد انجام شود که دمای تونل انجماد از منفی 36 درجه شروع می شود تا منفی 45 درجه که می تواند به سرعت از نقطه بحرانی منفی 5 درجه عبور کند.

980f49d1 53b2 409a affb 38d3c099e982 خبر خاکستری


کشتارهای غیرمجاز در سطح شهر یکی دیگر از علل نابودی است

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در امحا، بحث لاشه و گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز است، گفت: شبکه دامپزشکی این موارد را در سطح شهرستان کشف و ضبط می کند، زیرا کشتارگاه اجازه بازرسی گوشت را ندارد. ، امکان پذیر نیست و برای تشخیص گوشت باید سر و احشاء حیوان برای قضاوت در مورد لاشه حضور داشته باشد و همچنین ذبح شرعی حیوان مورد تایید نیست بنابراین مصرف این گوشت عملا ممنوع است و باید خارج شود. از چرخه مصرف انسان

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: موضوع سوم در بحث حذف و معدوم سازی گوشت های قرمز و سفید غیربهداشتی و غیر اصولی زیر پله ها و مجتمع به صورت غیربهداشتی یا به اصطلاح طعم دار شده است. هر گونه طعم‌دهی فرآورده‌ها باید در مراکز بسته‌بندی مجاز و زیر نظر مسئول فنی بهداشت دامپزشکی انجام شود و برای این امر باید از اداره کل دامپزشکی استان مجوز گرفته شود و این محصول با رعایت حقوق مصرف کننده و رعایت اصول بهداشتی باید روی برچسب مشخص شود.

f4830d28 e865 4293 bc6d 4fa1e6ebd393 خبر خاکستری


کلیه موارد محو و تخریب با دستور مقام قضایی انجام می شود

وی با بیان اینکه مصرف کننده باید بداند در یک محصول از چه موادی استفاده می شود، از چه طعم دهنده ها، افزودنی ها و ادویه هایی استفاده می شود، تاکید می کند: بنابراین باید برای محصولات طعم دار و ترشی برچسبی تعریف شود و جزئیات مواد به کار رفته در محصول درج شود.

گودری اضافه کرد: تمامی موارد محو و انهدام با دستور مقام قضایی انجام می شود و برای کمترین میزان کشفیات تا بالاترین میزان، دستور قضایی اخذ و پرونده یا از طریق دادسرا و یا از طریق شهرستان رسیدگی می شود. مدیریت، اداره جنایی و همه این تخریب ها. این امر با نظر این ادارات انجام می شود و مراحل قضایی به طور کامل پیگیری می شود.

cd3415de 0709 4d0e a67b a8fb01d23300 خبر خاکستری


اصلاح فرآیند حذف سنتی برای بازگشت سرمایه پروتئین به چرخه تولید / استفاده از پودر گوشت به عنوان منبع پروتئین در جیره دام و طیور

وی با اشاره به اینکه محموله ها را می توان با روش های سنتی مانند استفاده از وایتکس، ریختن در چاه یا دفن مردگان از چرخه مصرف انسان خارج کرد، گفت: اما برای اینکه بتوانیم سرمایه پروتئینی را به چرخه تولید برگردانیم از سال 1388 ما را به انجام رساند. تغییر روند، تا سال 2009 این فرآیند به روش سنتی انجام می شد، اما از جولای 2019 که شبکه دامپزشکی ترگبه شاندیز را تحویل گرفتم، روند را تغییر دادیم و تمام فرآورده های خام دامی مصادره شده را جمع آوری می کنیم و در این کار 2 بار انجام می شود. این محموله ها را یک ماه و در یک روز خاص به تنور برای پخت ضایعات کشتارگاه دام یا طیور منتقل می کنند و در کوره های مخصوص با دمای بالا می پزند و بعد آسیاب می کنند و به صورت پودری به نام «پودر گوشت» در می آورند. که حذف می شود.

رئیس دامپزشکی طرقبه شاندیز افزود: این پودر گوشت به عنوان منبع پروتئین در خوراک دام و طیور استفاده می شود و به کارخانه های خوراک دام و طیور منتقل می شود و با توجه به فرمول و جیره ای که دارند از این محصول استفاده می شود. دوباره در خوراک دام و طیور جایگزین خوبی برای کنجاله سویا یا سایر مواد پروتئینی موجود در جیره دام و طیور است.

6adba36f f1f4 4c00 b8c7 058150c2ed1b خبر خاکستری


طرح افزایش ماندگاری فرآورده های خام دامی به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرایی نشد

وی با اشاره به اینکه موارد تخریب از قصابی ها، مرغ فروشی ها، رستوران ها و غیره از غذای مردمی و عرضه فرآورده های گوشتی است، گفت: در مرغداری ها و مراکز دامداری چنین مواردی وجود ندارد تا بتوانیم عمر یک محصول را حفظ کنیم. زوم مقدار مواد اولیه دامی و بسته بندی باید طبق ضوابط و زیر نظر مسئولین فنی دامپزشکی با برچسب گذاری و استفاده از تونل انجماد انجام شود.شبکه دامپزشکی ترگبه شاندیز نیز در این طرح مشارکت داشته و نظر داشته است. اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا به مرحله اجرا نرسید. بار اقتصادی زیادی بر دوش این واحدها گذاشته شد و توان اقتصادی اجرای این طرح را نداشتند.

گودری با بیان اینکه این پروژه در ابتدا نیاز به یک سری زیرساخت ها دارد که سال ها ادامه خواهد داشت و پس از اجرای زیرساخت ها زیر نظر مسئولین فنی دامپزشکی می توان این بسته بندی و انجماد را انجام داد، این موارد به دلیل بحث اقتصاد در جلویی که واحدهای آن در سال 1400 ساخته شد، اعمال نشد.

33e40d6d 380e 444d 8801 ea91b1e71ca8 خبر خاکستری


نظارت بر اجرای طرح با کمک دستگاه قضایی و سایر نهادهای مرتبط

وی تاکید کرد: شبکه دامپزشکی تورگبه شاندیز با حمایت دادگستری و سایر نهادهای مرتبط پیگیر اجرای این طرح در شهرستان است تا بتوانیم اولین استانی باشیم که این طرح را در کشور به صورت پایلوت اجرا کرده و بتوانیم برای خدمت به مردم و سرمایه ها.» منابع ملی که منابع پروتئینی هستند را در اختیار داشته باشیم و آنها را حفظ کنیم و از روند انقراض جلوگیری کنیم.

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز با اشاره به آمار تخریب و تخریب در استان گفت: این میزان تخریب و تخریب نسبت به مصرف ما به نیم درصد هم نمی رسد، در استان خراسان رضوی 6. ماهیانه هزار تن مواد اولیه فرآورده های دامی تولید می شود و توزیع می شود که از این مقدار حدود 37 تن معدوم و از بین می رود که این مشکل با تخریب در همه جای دنیا وجود دارد و فقط در کشور ما نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید