افتتاح کانون کارآفرینی طرقبه در هفته بسیج / بانوان بسیجی پیشگام در احیای صنایع دستی طرقبه شاندیز

ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786587

پسندیده گفت: در هفته بسیج کانون کارآفرینی شمیم ​​زهرا(س) با رویکرد کارآفرینی و احیای صنایع دستی طرقبه شاندیز و مشاغل خانگی بانوان بسیجی طرقبه افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ روح الله پسندید فرمانده سپاه طرقبه شاندیز در گفت و گو با صبح توس ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوب و مبارکی که در ابتدای بسیج شهر برای شهرستان رخ داد، ترکبه است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز به همت ناحیه مقاومت بسیج خواهران حضرت زهرا(س) شهرستان ترکبه و با مدیریت مجموعه سازندگی و بسیج آن ناحیه به منظور احیای تکالیف و صنایع دستی در شهرستان راه اندازی شده است. فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی ایجاد شد و خواهران بسیجی در این عرصه مقاومتی به خوبی عمل کردند.

394c2e37 bbb4 445e a0b9 244105ab2dcc خبر خاکستری

پسندیده تاکید کرد: این مرکز با رویکرد آموزشی، فرهنگی و اقتصادی و در راستای کارآفرینی و با هدف اصلی احیای صنایع دستی شهرستان طرقبه شاندیز از جمله: قالی بافی، قالی بافی و سبد بافی برنامه ریزی شده است. در اولویت و ترویج و تقویت مشاغل است رشته های داخلی و هنری: فعالیت خود را با حکاکی روی عسل، عروسک بافی، قلاب بافی، تولید عرقیات خانگی، خشکبار و سایر آجیل های خاص شهرستان آغاز کرد.

وی گفت: شناسایی افراد مستعد و توانمند صاحب ایده و علاقه مند به تولید در شهر و روستا از طریق خواهران بسیجی از پایگاه های مقاومت ترکبه با همکاری حوزه بسیج سازندگی و تمامی آموزش ها در این مرکز توسط مربیان مجرب انجام شد. توانایی حرفه ای بر اساس استانداردهای فنی و حرفه ای انجام می شود.

5486664a ebaa 49d5 aee0 f249aee8407f خبر خاکستری

فرمانده سپاه شاندیز طرقبه افزود: افق پیش بینی شده برای این مرکز تجاری، ارائه مشاوره اقتصادی به علاقه مندان به اشتغال خانگی و فعالیت های هنری با در نظر گرفتن اهالی شهرستان به ویژه خشکبار و خشکبار که از جمله محصولات معروف طرقبه است. شاندیز است که حمایت از این مشاغل از اولویت های کاری این مرکز می باشد.

وی افزود: با اعطای وام از طریق صندوق های تسهیلگری مساجد که حدود دو سال است راه اندازی شده اند، این گروه از مشاغل داخلی و صنایع دستی برای دستیابی به اشتغال پایدار تقویت و توانمند می شوند.

پسندیده با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 30 وام برای تقویت مشاغل خانگی از سوی بسیج سازندگی در این حوزه مقاومتی اعطا شده است، گفت: آموزش بانوان می توانند در خانه کار کنند و این امر در تقویت اقتصاد خانواده نیز موثر است. .

d4b34c09 4ae9 4f6c b484 b351eac2a67e خبر خاکستری

وی با اشاره به رویکرد آموزشی این مرکز کارآفرینی افزود: در حال حاضر حدود 70 قرآن آموز زیر 10 سال مشغول به تحصیل هستند و چند ساعت آموزشی دیگر نیز برای این دارالقرآن در نظر گرفته شده است.

پسندیده گفت: مرکز کارآفرینی شمیم ​​زهرا با هدف مشترک اشتغال پایدار در منزل و حفظ بنیان خانواده تأسیس شده است. گروه ها و ورزش های آموزشی برای آمادگی جسمانی کارآفرینان.

انتهای پیام/ 4008

دیدگاهتان را بنویسید