سال تحصیلی جدید در مدارس طرقبه شاندیز کمبود معلم ابتدایی دارد/ 60 کلاس درس در شهرستان خالی از معلم ابتدایی است


ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900280

سرپرست وزارت معارف طرقبه شاندیز را مطرح کرد.

مصدقی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید حدود 60 کلاس درس خالی از معلمان ابتدایی در شهرستان طرقبه شاندیز داریم و مانند سایر نقاط کشور با مشکل کمبود معلم مواجه هستیم و این در حالی است که فضاهای آموزشی شهرستان با مشارکت مدرسه سازان افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صبح توس ; مصطفی مصدقی نکندر رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با اشاره به اینکه سال گذشته جمعیت دانش آموزی شهرستان طرقبه شاندیز در تمامی مقاطع تحصیلی حدود 15 هزار و 770 نفر بوده است، گفت: امسال قطعاً وجود دارد. افزایش خواهد داشت. به ویژه در بخش شاندیز به دلیل مسکن مهر و روستاهای ویرانی و چاهشک به دلیل وجود کارگاه های مبل سازی، رستوران ها و شهرک صنعتی، جمعیت دانشجویی خواهیم داشت، جمعیت دانشجویی در این بخش افزایش می یابد.


2ff2702c f91e 4ee6 b8c8 057a02b5102e خبر خاکستری


افزایش جمعیت دانش آموزی در شهرستان به بیش از 16 هزار نفر / 300 دانشجوی ورودی جدید

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود جمعیت دانش آموزی شهرستان به بیش از 16 هزار نفر برسد، تصریح کرد: از این تعداد حدود 300 نفر دانش آموز جدیدالورود در مقطع ابتدایی هستند که البته این دانش آموزان همگی در پایه اول نخواهند بود. در مقطع ابتدایی و شامل دانش آموزان طبقه متوسط ​​نیز به دلیل مهاجرت از استان ها و شهرستان ها در طرقبه شاندیز ساکن شدند.

رئیس آموزش و پرورش ترگبه شاندیز گفت: 123 مدرسه دولتی و غیردولتی در شهرستان فعالیت می کنند که 36 مدرسه غیردولتی و مابقی دولتی که 62 مدرسه شهری و مابقی در روستاها هستند.


60 کلاس درس در شهر خالی از معلم ابتدایی است

وی با اشاره به اینکه در شهرستان به ویژه در مقطع ابتدایی با مشکل جدی کمبود معلم مواجه هستیم، گفت: در شهرستان طرقبه شاندیز حدود 60 کلاس درس خالی از معلم ابتدایی وجود دارد و مانند سایر نقاط کشور در حال حاضر هستیم. همچنین با مشکل کمبود معلم مواجه است


65788722 c89a 4cb7 9050 15c0a782cb7d خبر خاکستری


مدارس تلفیقی نداریم اما هنوز در برخی از مناطق روستایی شهرستان مدارس مختلط وجود دارد

مصدقی تصریح کرد: در کل شهرستان طرقبه شاندیز مدرسه بدون وسایل گرمایشی وجود ندارد و در این شهرستان مدرسه وجود ندارد، اما در روستاهای شهرستان و در برخی از روستاهای کشور مدارس مختلط داریم، زیرا دانش آموزان مدرسه دارند. به حد نصابی که معلم برایشان تعیین می کند نرسند تا به ناچار مدارس مختلط داشته باشیم که از پایه اول تا نهم ابتدایی از جمله دبیرستان اول است.

وی افزود: البته در شهرستان سعی کردیم بالاتر از این تعداد باشیم و در حال حاضر بیش از 70 درصد مدارس شهرمان تفکیک شده است و سعی می کنیم مدارس مختلط به خصوص در مقطع اول متوسطه اول نداشته باشیم.


20297053 9eb3 427d a1cd 01279ac15ae7 خبر خاکستری


افزایش فضاهای آموزشی جدید در شهرستان با مشارکت خیرین مدرسه ساز و کمک مردم طرقبه شاندیز

رئیس آموزش و پرورش طرقبا شاندیز گفت: طرقبه شاندیز از نظر فضای آموزشی از وضعیت مناسب تری نسبت به سایر شهرستان ها و مناطق استان برخوردار است.

وی گفت: امسال اواخر مهرماه افتتاح مدرسه فریده مکاری را در ساختمان ناحیه 4 داریم و در منطقه ارچنگ شاندیز مدرسه امام علی (ع) با 3 کلاس درس الحاقی در مسکن مهر آماده افتتاح و بهره برداری است. مدرسه مهر شاندیز با مشارکت یکی از خیرین مدرسه ساز در حال آماده سازی است و در تلاش هستیم تا پایان آذرماه این مدرسه را راه اندازی کنیم.

مصدقی با اشاره به اینکه دو مدرسه دولتی در روستای چاهشک شاندیز یکی با اعتبارات دولتی و یک مدرسه با کمک یکی از خیرین مدرسه ساز در حال آماده سازی است، گفت: مدرسه دولتی مهرماه افتتاح و به بهره برداری می رسد. و آموزش بدون کمک خیرین در امر افزودن فضاهای آموزشی نمی تواند فضای آموزشی جدیدی ایجاد کند، کمک های خیرین در این راستا بسیار موثر است و به همین دلیل خیرین خوب و فعالی در شهرستان داریم و مردم ترکبه شهر شاندیز نیز در بحث کمک است فضاهای آموزشی کمک خوبی دارند.


db47ca81 26d5 47d9 8bf5 2f192f27d2cf خبر خاکستری


کلاس های درس در مدارس شهری، به ویژه در مناطق شهری، عمدتاً مجهز به داده ها و سایر سیستم های آموزشی مدرن هستند

رئیس آموزش و پرورش عشق شاندیز با اشاره به وضعیت مدارس شهرستان از نظر به روز رسانی سیستم های آموزشی گفت: کرونا با همه بدی هایی که داشت و آسیب هایی که به همه بخش ها از جمله آموزش و پرورش وارد کرد اما وجود داشت. همچنین چند اتفاق خوب.” و در حدود 20 سال است که معلمان ما در استفاده از نرم افزار و فضای مجازی پیشرفت کرده اند و اتفاق خوبی افتاده است. مدارس و حرکت رو به جلو.

وی افزود: ساعت ها کار در آموزش و پرورش و فضای مجازی برای همکاران آموزش و پرورش برگزار کردیم و از همکارانی که طرح درسی جدید داشتند دعوت شد و ضمن تشویق، تجربیات خوب خود را در اختیار سایر معلمان و سایر همکاران شهرستان قرار داد. ما می دهیم، کلاس های مدارس شهری، به ویژه در مناطق شهری، عمدتاً مجهز به داده ها و سایر سیستم های آموزشی به روز هستند.


deafb594 5fc2 49b0 a3f7 456026638442 خبر خاکستری


به طور کلی لباس فرم مشکلی ندارد / قیمت و کیفیت لباس فرم مدارس و شرکت های مرتبط متفاوت است

مصدقی با اشاره به سابقه 6 ساله خود در لباس فرم استان تصریح کرد: اصل لباس فرم هم به درد دانش آموزان، هم مدرسه و هم اولیا می رسد، به نفع اولیاء هم می باشد زیرا با یک بار شهریه دانش آموزشان لباس فرمی دارد که در تمام مدرسه استفاده می شود. سال و دانش آموزان با همان یونیفرم مدرسه ای که در آن تحصیل می کنند شناسایی می شوند. اصولاً لباس فرم مشکلی ندارد، اما قیمت و کیفیت لباس فرم مدارس متفاوت است، زیرا و همچنین شرکت هایی که یونیفرم های دانش را ارائه می دهند آموزش می دهند.

وی تصریح کرد: اکثر مدیران مدارس ما درست می گویند و پارچه ای را انتخاب می کنند که حداقل دو یا سه سال ماندگاری داشته باشد و قابل استفاده باشد، اما گاهی شرکت ها رعایت نمی کنند و کیفیت پارچه و دوخت پایین است. سود بیشتری برای خود داشته باشید، بسیاری از مدارس همکاری و انصاف خوبی دارند و سعی می کنند از قیمت و کیفیت لباس فرم خوب و مناسب اطمینان حاصل کنند.

رئیس آموزش و پرورش ترگبه شاندیز با اشاره به اینکه امسال بخشنامه لباس فرم مدارس خیلی دیر ابلاغ شد، گفت: مدارس در بهمن و اسفند با شرکت ها قرارداد می بندند، بخشنامه لباس فرم باید در دی ماه ابلاغ شود، بنابراین از شرکت ها دعوت و جلساتی برگزار شود. در مورد طرح و کیفیت پارچه ها اما امسال این اتفاق نیفتاد و وقتی بخشنامه لباس فرم آمد فایده و کاربردی نداشت چون زمان می گذشت و مدارس ما جلسات را تعطیل کردند و لباس ها را گرفتند و به خانواده ها دادند. داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید