پس از گذشت 45 روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس بدون معلم هستند

پس از گذشت 45 روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس بدون معلم هستند

روز جدید : رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با گذشت ۴۵ روز از سال تحصیلی هزاران کلاس درس معلم ندارند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در جمع خبرنگاران گفت: صنوف معلمان بزرگترین دغدغه مردم در حوزه آموزش و پرورش است و گزارش های مردمی نشان از دغدغه والدین در این زمینه دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع در نامه ای به سرپرست وزارت آموزش و پرورش از وی خواستیم گزارشی از آخرین وضعیت کلاس های درس با بخش های استانی برای اطلاع نمایندگان مردم ارسال کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: مدیریت منابع انسانی یکی از ارکان اصلی سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری برای تحول در آموزش و پرورش است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه شده است.

وی ادامه داد: همچنین رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود بارها بر اولویت آموزش و پرورش و در رأس جایگاه و جایگاه معلمان تاکید کرده و معلمان را کارکنان پیشرفت و تحول در جامعه دانسته و بر بهره وری آموزش و پرورش تاکید کرده اند. به افراد مسئول یادآوری می شود که از رویکرد پرهزینه به نظام آموزشی خودداری کنند.

حاجی بابایی گفت: از این منظر آموزش و پرورش یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار است و معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و کمبود معلم آسیب های جبران ناپذیری را در روند آموزش دانش آموزان ایجاد می کند.

وی افزود: با دریافت گزارش از وزارت آموزش و پرورش می توان با بررسی دقیق راه حل های مشکل و با همکاری و همدلی کارکنان آموزش و پرورش و اندیشیدن به راهکارهای کوتاه مدت و متوسط، مشکل را در اسرع وقت حل کرد. و بلند مدت.” .

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان، اجرای نظام رتبه بندی معلمان یکی از موارد در دستور کار مجلس برای کمک به ارتقای نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.

وی گفت: بارها نسبت به بحران کمبود نیروی کار در آموزش و پرورش هشدار داده ایم و دستور کار جلسات متعدد فراکسیون فرهنگیان به این موضوع اختصاص دارد، از این پس از تمام فرصت های قانونی برای برون رفت از شرایط فعلی استفاده می شود. .

دیدگاهتان را بنویسید