فقدان معلم چالش بزرگی برای آموزش است/تضعیف کیفیت آموزش در نتیجه پر شدن کلاس های درس با معلمان آموزش ندیده.


ساعت: 21:40
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894839

کمتر از یک ماه تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است و در این میان یکی از چالش های اصلی پیش روی مقوله آموزش و پرورش کمبود معلم به ویژه در مدارس ابتدایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهمدان; پس از غلبه بر مشکلات و مشکلات ناشی از بیماری کرونا و قریب به دو سال، مدارس به صورت غیرحضوری برگزار شد که به دلیل عدم آموزش صحیح به دانش آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی، چالش بزرگی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد. و مشکل آموزش و پرورش امروز کمبود کادر آموزشی است.

کمتر از یک ماه تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است و یکی از چالش های اصلی پیش روی مقوله آموزش و پرورش کمبود معلم در مدارس به ویژه در مقاطع ابتدایی است..

سال گذشته بسیاری از کلاس های درس شهرستان ملایر حتی مدارس تا آبان ماه با مشکل کمبود معلم و معلم دست و پنجه نرم می کردند و علیرغم اقدامات انجام شده بسیاری از فرآیندهای آموزشی باقی ماند و در نهایت اقداماتی برای رفع این مشکل انجام شد. ..

امسال کمبود کادر آموزشی و کمبود معلم چالش یادگیری دانش آموزان است و این مشکل در شهرهای بزرگتر مشهودتر است و مشکل مهم دیگر این است که بیشترین خلاء در مقطع ابتدایی مانند پایه وجود دارد. و اساس یادگیری دانش آموزان.

مهدی عابدی نیا مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر در گفتگو با خبرنگار عصرمدن؛ وی با اشاره به مهم ترین کمبود نیروی آموزشی در شهرک ملایر گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید 454 کادر آموزشی در شهرک ملایی کمبود داریم..

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده 10 هزار و 897 ساعت کمبود آموزشی در مدارس ملایر وجود دارد که شامل 200 کلاس خالی است..

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر تصریح کرد: بیشترین کمبود ما در مقطع ابتدایی است که شامل 113 کارمند است و تلاش های مختلفی برای رفع این موضوع انجام شده است..

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل گفت: پیگیری های مختلفی برای رفع این مشکل در شهرستان انجام شده است و همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش مشکل کمبود کادر آموزشی مطرح شد. همچنین به عنوان یکی از مشکلات اصلی شهرستان بیان شده است..

عابدی نیا افزود: در این راستا اقدامات پیگیری در وزارت کشور انجام شده و تعدادی از مستمری بگیران برای رفع مشکل جابجا شده اند..

وی اضافه شدن تدریس به معلمان فرهنگیان را از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع مشکل کمبود معلم در شهرستان عنوان کرد و افزود: تعدادی معلم بر اساس ماده 28 و آزمون استخدامی و تعدادی دانش آموخته به کادر فرهنگی شهرستان اضافه شدند. و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز برای تدریس در نظر گرفته شده اند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: با همه این اقدامات هم اکنون 454 نفر در شهرستان کمبود داریم..

وی بیان کرد: یکی از سیاست های کاری وزارت آموزش و پرورش عدالت آموزشی است و در این راستا تلاش شده تا این کاستی ها بر مدارس مناطق محروم و حاشیه شهر و کادر آموزشی این مدارس تاثیر نگذارد. مناطق تکمیل شده است..

عابدی نیا با اشاره به مهم ترین راه های حل این مشکل تصریح کرد: یکی از راه های حل مشکل، افزودن نیرو به خرید خدمات است اما باید بگوییم که با آن موافق نیستیم..

وی افزود: با به کارگیری نیروهای خرید خدمات با توجه به اینکه حقوق و دستمزد آنها به روز نیست و همچنین ضعیف هستند و گاهی برای آنها انتظارات شغلی وجود دارد می تواند آسیب زا باشد..

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر تصریح کرد: همه روزه پیگیری های مختلفی برای رفع این مشکل در حال انجام است و امیدواریم با تفویض نیرو از استان بتوان این مشکل را برطرف کرد..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید