درس آموزی و درس آموزی یکی از آخرین اکتشافات سیستم بهبود آموزش در جهان است


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892383

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه درس پژوهی موجب رشد یادگیری و رشد معلم می شود گفت: این امر در نهایت به بهبود وضعیت آموزشی منجر می شود زیرا معلمان در صحنه تدریس دائما با این موضوع مواجه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود امانی تهرانی در اولین نشست تخصصی درس پژوهی در ایران گفت: درس پژوهی یکی از آخرین اکتشافات نظام جهانی برای ارتقای آموزش است که برای یادگیری عمیق تر، آموزش و آن مطالعه می شود. جزئیات.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: حدود هفت ماه از ایجاد حرکت جدیدی با موضوع بهبود وضعیت تدریس معلمان در کشور می گذرد. در همین راستا جلسات هفتگی تدریس و هم اندیشی اساتید برای درس های پژوهشی.

وی افزود: درس معدن و درس اکتشاف یکی از آخرین اکتشافات نظام ارتقای آموزش جهان است که برای یادگیری عمیق تر، آموزش و جزئیات آن در حال بررسی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ثبت و ضبط روند تدریس و سپس بررسی، تایید و تصحیح آنها بر اساس نظریه های علمی و آموزشی موجب افزایش یادگیری و رشد معلم می شود که در نهایت منجر به بهبود وضعیت آموزشی می شود. در صحنه تدریس معلم مدام است و مدام با او روبروست.

امانی تهرانی خاطرنشان کرد: در درس اکتشافی به خطاها، نوع عمل، تعامل و رفتار دانش آموز با معلم، کتاب، کلاس و همکلاسی ها توجه می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ این نشست به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس به صورت حضوری و مجازی از شبکه های شاد، آپارات و اسکای روم برگزار شد. در این نشست دکتر محمدرضا سرکار آرانی استاد آموزش دانشگاه ناگویا ژاپن و دکتر رحمت الهی مرزوقی استاد تمام مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه شیراز و سایر اساتید حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید