غیبت از مدرسه باید آخرین راه حل برای رفع مشکلات ما باشد/با برگزاری کلاس در روزهای پنج شنبه فقدان یادگیری را جبران کنیم.

ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922881

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ادامه تحصیل در مدارس تعدادی از استان های کشور گفت: التماس من از مسئولان به ویژه استانداران این است که فرار از مدرسه آخرین راه حل برای حل مسائل و مشکلات ماست. چه برای آلودگی هوا، سرما و یا مشکلات دیگر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با حضور در شبکه اول سیما درباره جبران تاخیرهای ناشی از تعطیلی و غیبت مدارس گفت: 26 ماه غیبت و حضور به دلیل کرونا داشتیم. قبل از دوره کرونا و در دوره پس از کرونا، نتایج تعطیلی مدارس را به دلایل مختلف بررسی کردیم و عواقب آن را دانستیم.

وی افزود: متأسفانه در دوران کرونا، افت تحصیلی در دانش‌آموزان در سراسر جهان مشهود بود. فروردین ماه که به آموزش حضوری بازگشتیم، ارزیابی و تحلیل ما نشان داد که شرایط حساس و نامناسب است. .

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای جبران این افت انجام شد و در تابستان دوره ای با عنوان تجمیع و تعمیق مطالعات اجرا شد و اظهار داشت: این دوره اجرا شد و بخشی از این افت تحصیلی جبران شد، اما قطعاً این شرایط نزد ما دانش‌آموزی خواهد بود که در دو سال اول ورود به دبیرستان به صورت غیرحضوری درس خوانده است، طبیعتاً این افت در سال‌های بعد نیز برای دانش‌آموز باقی خواهد ماند.

کاظمی ادامه داد: برای جبران افت تحصیلی باید از ظرفیت مدارس در نوبت بعدازظهر و پنجشنبه و سایر روش ها استفاده کنیم، اما در اینجا درخواست من از مسئولان به ویژه از فرمانداران این است که حضور نداشته باشند. مدارس آخرین راه حل برای حل سوالات و مشکلات ما است. چه برای آلودگی هوا، سرما و یا مشکلات دیگر.

وی تاکید کرد: توسعه اجتماعی در کنار رشد تحصیلی دانش آموزان موضوع بسیار مهمی در نظام آموزشی است که به راحتی قابل جبران نیست. زمان کمی داریم و طبق قانون شورای اسلامی زمان تعیین شده برای مدارس از اول مهر تا اول خرداد ماه تعیین شده است. بنابراین، اول از همه صحبت از تعطیلی مدارس و غیبت ها نیست.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای رفع این مشکل برنامه هایی از جمله تعمیق یادگیری را خواهیم داشت که در تابستان با محوریت مدرسه و برنامه ریزی توسط هیئت مدیره مدرسه اجرا کردیم تا بستری برای جبران خسارت فراهم شود. کاهش آموزش

کاظمی در خصوص برگزاری نوبت اول کنکور 1402 در روزهای 9 و 9 دی گفت: همیشه انتقاداتی به کنکور وجود داشته و معتقدیم راهنمایی برای نظام آموزشی است و دانش آموزان را به سمت رزرو سوق داده است. و آزمونی که منجر به تحولاتی در آموزش و پرورش شد.

وی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند به تعمیق مطالعه و توجه بهتر به مفاهیم کمک کند. تاثیر سوابق تحصیلی در حال حاضر 40 درصد است و در سه سال آینده به 60 درصد می رسد. امیدواریم همه دست اندرکارانی که می توانند از آموزش حمایت کنند ما را در اجرای موثر این قطعنامه کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید