افت تحصیلی در کرونا ، کمبود معلم و فضای آموزشی گسترده در آموزش و پرورش / خراسان رضوی با کمبود 1000 معلم مواجه است

زمان: 09:52
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776593

آموزش آنلاین ؛ یک فرصت طلایی یا معضل سیستم آموزشی ؛

پیشبرد سیاست های متعالی نظام آموزشی کشور با رویکردهای موقت و حقوق غیر استاندارد برای مقابله با چالش های بلند مدت و عمده سازگار نیست. و هزینه اجرای آن را بپردازید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس ؛ آموزش و پرورش به عنوان مهمترین سیستم آموزشی کشور که در عین حال آینده ساز کشور است و در عین حال نتایج بالایی نیز به همراه ندارد ، بسیار بیشتر از سایر سیستم ها به ثبات سیاسی نیاز دارد.

در 50 سال گذشته ، آموزش و پرورش همیشه با چالش های مختلفی روبرو بوده است. با توجه به اولویت بندی همزمان این چالش های برنامه ریزی ، می توان تعداد محدودی از اولویت های کلیدی را از بین چالش های مختلف انتخاب و آنها را طراحی کرد.

به گفته مرکز تحقیقات مجلس ، یکی از سخت ترین چالش های برنامه ریزی در آموزش و پرورش ایران عدم دسترسی به اطلاعات به روز ، شفاف و دقیق است که در کمبود معلم و برنامه ریزی نیروی کار در دهه گذشته منعکس شده است. طبق معمول ، بر اساس آمارهای ناقص و با توجه به دسترسی نابرابر به آموزش الکترونیکی در سراسر کشور ، کاهش کیفیت برنامه های آموزش الکترونیکی و آسیب های آموزشی و روانی ناشی از تاجگذاری 18 ماهه ، طراحی برای جبران نیاز است. برای خسارت تحصیلی

3d3bd513 a3b6 41b1 b1a9 1156fefa307e خبر خاکستری

عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در طول تاج متوجه می شود

میتبی باستان ، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: در تاج جدید و اکوسیستم ، با وجود این بیماری ناگوار ، احساس عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان وجود دارد و توصیه می کنیم تلاش هایی برای جبران این مهم انجام شود. وی افزود: “ما باید از نظر مادی و معنوی به همسایگان خود کمک کنیم و علاوه بر تهیه لوازم التحریر برای فقرا ، باید برای تقویت قدرت علمی دیگر دانش آموزان نیز با هم همکاری کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با اشاره به اینکه همه ما زیر بار معلمان هستیم ، گفت: امروز مادران دومین معلم فرزندان خود هستند و صادقانه در زمان شیوع کرونر قلب نقش خوبی را به عنوان دستیار معلمان ایفا کردند. اما باید در برنامه ریزی فرزندپروری فعال تر باشیم. “اجازه دهید فقط بر بحث های آموزشی تمرکز نکنیم.

قاسم علی هودابنده ، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با صبح توس اظهار داشت: کمبود معلم در سال تحصیلی جدید یک مشکل ملی است و مختص خراسان رضوی نیست.

bfe61c95 ee27 401a 99f3 89af99a515ff خبر خاکستری

درخواست بیش از 1000 معلم از دولت برای جبران کمبود معلمان در خراسان رضوی

وی افزود: با توجه به وسعت استان ما از کمبود نیروی کار رنج می بریم و البته راهکارهای متفاوتی برای تأمین نیروی کار وجود دارد.

خراسان رضوی ، مدیرکل آموزش و پرورش گفت: ما سعی کرده ایم با راهکارهایی مانند استخدام و جذب شهریه ، خرید خدمات آموزشی ، معلمان نظامی و نظامی و شهریه های استخدام شده و بازنشسته این نیاز معلمان استان را برطرف کنیم. “

وی افزود: کمبود معلم در خراسان رضوی تا حد زیادی جبران شده است و تعداد کلاس های رایگان بدون معلم در استان اکنون به زیر 1000 رسیده است و امیدواریم این مسائل تا حد ممکن برطرف شود. “

چالش کمبود فضای آموزشی در حومه مشهد

خدابنده گفت: در خراسان رضوی حدود 6000 معلم در زمینه خرید خدمات آموزشی فعال هستند که پس از اتمام دوره آموزشی به عنوان معلم در مدارس شروع به کار می کنند.

وی گفت بیش از 1000 معلم برای جبران کمبود معلم در استان به دولت جدید مراجعه کرده اند و تا امروز تعداد محدودی را برای خراسان رضوی استخدام کرده و در سطوح مختلف شهر توزیع کرده ایم.

خراسان رضوی ، مدیرکل آموزش و پرورش گفت: در حومه مشهد تراکم کلاس درس زیاد است و در مقایسه با چالش کمبود معلم ، مهمترین مشکل در این مناطق کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان است.

cf08bcbd a177 47e7 ab8f 6ac6227fe2e9 خبر خاکستری

وی افزود: در واقع باید گفت که به دلیل کمبود زمین آموزشی با مشکلاتی روبرو هستیم و در صورت تأمین زمین با کارکرد آموزشی ، اعتبار ساختمانی و خیریه برای ساخت مدارس در این زمینه آمادگی کار را دارند. “

به دلیل نبود مدارس مجازی در بسیاری از روستاهای کشور ، در سال تحصیلی گذشته شاهد بودیم که بسیاری از دانش آموزان روستایی به دلیل نبود امکانات آموزشی مجازی و ضربه جبران ناپذیر به این اقوام به دلیل نداشتن امکانات رفاهی ، به ویژه تلفن های همراه و قرص علاوه بر یادگیری حضوری ، دانش آموزان برای دور ماندن از بیماریهای روحی و جسمی به ارتباطات اجتماعی و تحرک نیاز دارند که همه آنها از طریق یادگیری حضوری قابل دستیابی است.

لازم به ذکر است تصمیماتی مانند استخدام معلمان و معلمان بازنشسته با رویکردهای موقت و حقوق غیر استاندارد در حل چالش های بلند مدت و عمده م effectiveثر نیست و با پیشبرد سیاست های والای نظام آموزشی کشور سازگار نیست. به سرمایه انسانی ، به ویژه در زمان تاج ، باید با دقت بیشتری بر اساس سند تحول بنیادین تدوین و تحمیل شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید