کمبود 2000 معلم در خراسان جنوبی به 630 معلم کاهش می یابد / تجلیل از 60 معلم نمونه


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835938

موسوی نژاد از کمبود 2000 معلم در استان خبر داد و گفت: با توجه به استفاده از همه ظرفیت ها اعم از معلم، خرید خدمات، برون سپاری، اضافه کاری، سرباز معلم، 6 ساعت خدمت مدیران و معاونان و استفاده از پتانسیل دانش آموزان فرهنگیان و در صورت نیاز به 2000 نفر از معلمان در این استان کمک می کند. «این نیاز به 630 نفر کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانسید علیرضا موسوی نژاد امروز در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علامه مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) از این شهید والامقام و انسان بی بدیل به عنوان ثمره زندگی خود یاد می کنند بسیاری تغییراتی را در نویسندگان آینده می بینند اما شخصیت بزرگی چون امام راحیل در مورد آثار مکتوب و شفاهی شهید علامه مطهری می گوید: آثار مطهری بدون استثنا آموزنده است.


با تشکر از 60 معلم نمونه در هفته معلم

رئیس اداره آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای 18 ویژه برنامه به مناسبت هفته معلم در استان خبر داد و گفت: بیرجند برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه تقدیر از معلمان برتر استان گفت: این مراسم با حضور 6 معلم نمونه استان و 54 معلم نمونه شهرستان و همچنین 52 نفر از مدیران ارشد و معاونین مدارس استان برگزار می شود. مفتخر شد.


اسکن معلم خوب من را شروع کنید.

موسوی نژاد به آغاز کمپین معلم خوب من در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و افزود: ارائه ویژگی های معلم خوب از دیدگاه دانش آموزان، سنجش جایگاه معلم از منظر ملی است. یک اسکن

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: همه علاقه مندان و دانش آموزان می توانند فیلم های 120 ثانیه ای از معلم خوب خود را که نکاتی را از او آموخته اند و یا ویژگی های اخلاقی دریافت کرده اند، ضبط و منتشر کنند. . “آن را در رسانه های اجتماعی و نرم افزار شاد قرار دهید.

وی گفت: سخنرانی مدیران آموزش و پرورش شهرستان قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته، غبارروبی مزار شهدا، اجرای برنامه های بسیج فرهنگیان و دیدار با خانواده فرهنگیان جان باخته در ایام ولیعهد. از دیگر برنامه های آموزشی هفته احترام به مقام معلم است.


راهکارهایی برای جبران کمبود معلم

موسوی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص کمبود معلم گفت: کمبود اولیه آموزش در استان بالغ بر 2000 معلم بوده که با راهکارهای ارائه شده تاکنون به حدود 630 معلم کاهش یافته است. هیچ کلاسی بدون معلم در آغاز سال تحصیلی 1402-1401 وجود ندارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز راهکارهای جبران کمبود معلم در استان را استفاده از حق التدریس، استفاده از خریداران خدمات، برون سپاری، اضافه کاری همکاران بازنشسته، استفاده از معلم دانست. سربازان و دانشجویان از دانشگاه فرهنگیان و 6 تکلیف معاونت و مدیران مدارس در بحث آموزشی را اعلام کردند.

وی در خصوص تغییر وضعیت خریداران خدمات آموزشی در استان تصریح کرد: در این راستا برای افراد واجد شرایط با حداقل خروجی بالای 70 آزمون برگزار می شود که در صورت قبولی دوره های آموزشی و توجیهی دریافت خواهند کرد. نگهداری می شود.


اردیبهشت; تعهدات نگهداری معلمان برای خرید خدمات پرداخت می شود

موسوی نژاد گفت: نمی توان انتظار داشت که این تغییر برای همه نیروهای خریدار خدمات رخ دهد و البته این اطمینان را می دهیم که هر تصاحب آموزش و پرورش را رسانه ای و علنی و در صورت مصاحبه در گزینش انجام خواهیم داد. از افراد “نظر شخصی خود را اعمال کنید، قطعاً خود تحمیل شده است، تا به کسی توهین نشود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خراسان جنوبی در جمع 550 نفر از کارکنان خدمات رسان آموزش و پرورش استان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تا اردیبهشت ماه سال جاری بسته مادام العمر یک میلیون تومانی به همراه معوقات آنها به این نیروها واریز می شود.


فروش اموال آموزشی مازاد در استان

وی با اشاره به اینکه در مناطق مرزی خراسان جنوبی 230 مدرسه ابتدایی زیر 15 دانش آموز وجود دارد، افزود: ایاب و ذهاب دانش آموزان این مدارس با مشارکت دولت و اولیا تامین می شود. البته من مخالف تجمیع مدارس در مناطق صعب العبور روستایی هستم.

موسوی نژاد با تشریح ضرورت بهسازی و فروش اموال مازاد آموزش و پرورش در استان گفت: در حال حاضر 18 مدرسه داریم که بر اساس ضوابط و نظر خیرین مدرسه ساز در حال بررسی طرح فروش یا تبدیل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید