کمبود فضای خوابگاهی بحران دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی است/ 450 دانشجو و معلم بدون خوابگاه هستند.


ساعت: 12:55
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895271

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی مطرح کرد؛

خجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه در آغاز سال تحصیلی جدید برای 900 نفر دانشجو و معلم خوابگاه نداریم، اظهار داشت: در سال تحصیلی 90-90 دانشجو و معلم خوابگاه نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرق، حجت الاسلام جواد اکبری مطلق سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه رسالت محور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه حاکمیتی است، افزود: این دانشگاه افرادی تربیت می کند که حتما معلم خواهند شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: این دانشگاه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که باید دانشجو تربیت کند.


مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان فرهنگ دوست!

حجت الاسلام اکبری مطلق به کمبودها و مشکلات دانشگاه فرهنگیان در استان اشاره کرد و گفت: در خراسان جنوبی با توجه به فرهنگی بودن استان، دانشگاه فرهنگیان با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است.

وی گفت: معلمان دانشگاه فرهنگیان نیز بسیار کم هستند، در خراسان جنوبی 21 معلم داریم یعنی به ازای هر 110 دانشجو یک معلم وجود دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی حدود 2300 دانشجو و 70 کادر اداری داریم.


استخدام دکتر معلم برای اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

حجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود کادر آموزشی دانشگاه فرهنگیان معلمان دارای مدرک دکتری (دکتر معلم) را استخدام می کند، افزود: در این راستا 1200 کادر آموزشی وجود خواهد داشت. ترکیب مطالعات دکتری در کشور

وی بیان کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی با کمبود نیرو مواجه است اما برای همکاری با دانشگاه فرهنگیان سخت تلاش می کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای جبران کمبود نیرو 23 نفر را به دانشگاه فرهنگیان استان منصوب می کند.


پذیرش 830 دانشجو معلم از اول مهر

حجت الاسلام اکبری مطلق از کمبود شدید خوابگاه ها و فضای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: امسال ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان دو برابر شده و اعلام شده است که 830 دانشجو معلم در این دانشگاه پذیرش خواهند شد. ماه اول مهر

وی ادامه داد: ما مشکل فضای خوابگاهی داریم به همین دلیل با دانشگاه آزاد صحبت کرده ایم و آن دانشگاه قول اسکان 450 دانشجو معلم را برای حل مشکل خوابگاه داده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در اولویت اول به خوابگاه و سپس فضای آموزشی نیاز داریم.

حجت الاسلام اکبری مطلق بیان کرد: دانشگاه آزاد برای جبران کمبود فضای آموزشی قول داده است که 30 کلاس درس در اختیار ما قرار دهد.

وی تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی، خوابگاهی و نیروی انسانی مهم ترین کمبودهای دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به عنوان یک استان فرهنگی است.


خراسان جنوبی ظرفیت پذیرش 5 هزار دانشجو معلم را دارد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ظرفیت در خراسان جنوبی را تا 5000 دانشجو عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در مرکز استان مشکل فضا داریم اما اگر تعداد دانشجویان زیاد و در سطح شهر پراکنده شده باشد. فضایی در شهر پیدا می شود

حجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه معلم امروزی باید چند بعدی باشد و برای او آموزش چندسطحی داشته باشد، گفت: با توجه به آشنایی دانش آموزان با فضای مجازی و تلفن همراه هوشمند، معلم نیز باید با این فناوری آشنا باشد. مطالب امدادی و مذهبی و زیبا نوشتن از دیگر مواردی است که معلم باید با آن آشنا باشد.

وی از اختصاص زمین برای دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: این زمین دارای مشکلاتی از جمله کاربری، مشکلات شدید و کاربری کشاورزی است که تغییر کاربری هزینه زیادی را می طلبد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: در بحث و بررسی مسائل کمک کرده ایم و انشاالله در سایر موضوعات نیز شاهد همکاری خواهیم بود. اگر مسائل مربوط به زمین حل شود، کار ساخت و ساز به زودی آغاز می شود.»


اختصاص 25 میلیارد تومان به دانشگاه فرهنگیان

حجت الاسلام اکبری مطلق درباره اعتبارات مورد نیاز برای ساخت ساختمان دانشگاه فرهنگیان گفت: 25 میلیارد تومان از محل اعتبارات اضافی برای سفر رئیس جمهور تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه 7 میلیارد تومان اعتبار دانشگاه برای سلف در نظر گرفته بود، گفت: هم اکنون 17 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و اقداماتی از جمله اسکلت سازی فضای خوابگاه انجام شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: در صورت ساخت و بهره برداری از ساختمان دانشگاه فرهنگیان مشکل کمبود فضا در استان حل می شود.

حجت الاسلام اکبری مطلق با اشاره به اینکه در حال بررسی راه اندازی خانه خلاق در دانشگاه برای تربیت دانشجو معلم هستیم، گفت: در دانشگاه فرهنگیان معتقدیم حرکت باید مطالبه گری باشد.

وی به حضور 8 رشته در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: رشته ها با توجه به نیاز آموزش و پرورش قابل تغییر، کاهش یا افزایش است.


امسال 90 درصد از پذیرفته شدگان این دانشگاه دانش آموز مقطع ابتدایی هستند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: امسال بیش از 90 درصد پذیرش در دانشگاه فرهنگیان مقطع ابتدایی است.

حجت الاسلام اکبری مطلق گفت: با در نظر گرفتن تهاجمات دشمن به امور فرهنگی، همچنان به بیان و آموزش خودباوری در برابر خودباختگی برای دانش آموزان و معلمان ادامه می دهیم.

وی از پیگیری و رایزنی با پژوهشکده علم، اختراع و معارف ریاست جمهوری خبر داد و افزود: ارتباط مدرسه و مسجد از دیگر موضوعات مورد توجه و پیگیری است که یکی از آن ها برگزاری کلاس های تقویت جهادی در مساجد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به وجود 7 پدر علم از خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: از دیگر برنامه های ما معرفی دانشجو معلمان به بزرگان استان خراسان جنوبی است.

حجت الاسلام اکبری مطلق بیان کرد: از تعداد بیشتری از افرادی که سابقه آموزش داشته باشند برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی تربیت دانشجو معلم خواهیم داشت، گفت: امسال کلاس های دانشگاه فرهنگیان از ششم شهریور ماه آغاز می شود و دو هفته اول کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت نیروها در دانشگاه فرهنگیان؛ مسئولیت ها بین نیروها تقسیم خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری مطلق گفت: در خراسان جنوبی در شهرهای بیرجند و فردوس (خواهران) دانشگاه فرهنگی داریم.


450 دانشجو معلم بدون خوابگاه

وی با بیان اینکه در آغاز سال تحصیلی جدید 900 نفر خوابگاه نداریم، تصریح کرد: با دانشگاه آزاد تفاهم داریم که برای 450 نفر خوابگاه بدهیم اما برای 450 نفر باقی مانده جایی برای خوابگاه وجود ندارد که این امر باعث شده است تا 450 نفر خوابگاه بدهند. برای خراسان جنوبی یک بحران است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سامانه مجازی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در حال تقویت است که برای آن 170 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید