امروز با بحران کمبود تخت خوابگاهی در استان مواجه هستیم/به دنبال راه اندازی زایرشهر و زائرسرا در استان هستیم.


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892857

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با اشاره به اینکه استان قم نیازمند تخت های اقامتی ارزان است، گفت: امروز با بحران کمبود تخت های اقامتی در استان مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا ارجمندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وی با اشاره به اینکه گردشگری تنها اقتصادی نیست، گفت: گردشگری با رویکردهای فرهنگی شکل می گیرد که در ایام محرم، صفر و اربعین به این رویکرد توجه شود.
و ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز انگیزه های معنوی مهم است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه این اداره کل در سه حوزه با قابلیت های مختلف فعالیت می کند، گفت: استان قم یک استان گردشگری مذهبی است.

قم یکی از مقاصد گردشگران خارجی است
وی افزود: میلیون ها گردشگر بدون تبلیغات به برکت حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران وارد استان قم می شوند. امروزه قم یکی از مقاصد مهم گردشگران خارجی است.

امروز با بحران کمبود تخت در استان مواجه هستیم
ارجمندی با اشاره به اینکه استان قم با کمبود تخت مواجه است، گفت: قم باید در زمینه تخت سرمایه گذاری و کیفیت خدمات را ارتقا دهد. البته اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده اما کافی نیست.
وی ادامه داد: دانشجویان زیادی از دو ماه گذشته وارد استان شده اند که بر کمبود تخت در استان افزوده است. استان قم دارای 15000 تخت شامل هتل، آپارتمان و مسافرخانه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تعادل عرضه و تقاضا گفت: ماه گذشته دو هتل در قم افتتاح شد و دو هتل دیگر در هفته دولت افتتاح می شود و دو هتل دیگر نیز افتتاح می شود. در هفته گردشگری باز است.
وی گفت: همچنان با بحران کمبود تخت خوابگاهی در استان مواجه هستیم. برای اینکه بتوانیم در اسرع وقت چند هزار تخت در استان به بهره برداری برسانیم، دستورالعملی برای مهمانسراها آماده کرده ایم که در این دستورالعمل هرکسی که ساختمانی مانند مسافرخانه یا اقامتگاه داشته باشد را می آوریم. حداقل امکانات رفاهی در چرخه استانی
ارجمندی ادامه داد: این حکم با تصویب هیئت تامین استان به مدت شش ماه صادر می شود که با این اقدام کمتر از یک ماه دیگر بیش از سه هزار تخت در استان وارد چرخه اقامتی می شود.

ایجاد امامزاده یکی از سیاست های این اداره کل است
وی بیان کرد: یکی از سیاست های این اداره کل ایجاد عبادتگاه در استان است. در این مراکز زیارتی پذیرش به صورت گروهی و فردی با حداقل امکانات رفاهی و حداقل هزینه انجام می شود. از چهار ساختمان در حومه شهر می توان به عنوان عبادتگاه استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به سیاست تشویق سرمایه گذاری گفت: از دیگر سیاست های این اداره کل ارتقای سرمایه های انتقالی برای ایجاد اقامتگاه های ارزان قیمت در استان است.

استان قم نیازمند تخت خواب ارزان است/ اولین هتل 5 ستاره قم در سال آینده افتتاح می شود
وی افزود: متاسفانه هتل 5 ستاره در منطقه نداریم. اولین هتل 5 ستاره سال آینده افتتاح می شود. استان قم نیازمند تخت های اقامتی ارزان است و امیدواریم در چند ماه آینده تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شود.
ارجمندی گفت: در حوزه سرمایه گذاری 62 مصوبه اصولی با 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در قم از محل اشتغال وجود دارد که 2100 نفر در قالب افتتاح این پروژه ها هستند.
وی افزود: در سال گذشته 23 پروژه با تسهیلات رونق در محل تولید با اعتبار 60 میلیارد تومان داشتیم که برای 310 نفر اشتغالزایی داشت.

ما به دنبال ایجاد یک شهر عبادی در روستا هستیم
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه به دنبال ایجاد شهرک زیارتی در استان هستیم، گفت: در تلاش هستیم با ایجاد امکانات و امکانات مناسب در یکی از مناطق نمونه گردشگری، آن را به زائر شهر تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: 61 پروژه با 42 هزار میلیارد تومان اعتبار در حال آماده سازی برای بهره برداری است. همچنین در سال گذشته 8 پروژه به بهره برداری رسید.
ارجمندی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه ها تسهیلات روستایی دریافت کرده اند گفت: سال گذشته 19 میلیارد تومان برای طرح های تسهیلات روستایی پرداخت شد.
وی گفت: در پایان مهرماه نمایشگاه صنعت گردشگری در استان قم خواهیم داشت و امیدواریم غرفه های فعالی داشته باشیم تا استان قم در کشور نمایان شود و شرکت کنندگان این نمایشگاه به عنوان گردشگری فعال شوند. مبلغان استان قم».

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید