آمریکا پس از بحران اوکراین با کمبود انرژی مواجه است/بازدید اضطراری بایدن از منطقه پس از انزوای بین المللی آمریکا


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882606

عالمی بیان کرد: پس از بحران اوکراین، آمریکا با موضوع مهم کمبود انرژی مواجه است و مهم ترین دلیل سفر جوهور رئیس جمهور به آمریکا، توسعه منطقه ای و انزوای بین المللی آمریکا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی عالمی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با اشاره به سفر اضطراری بایدن گفت: مهمترین دلیل این سفر رئیس جمهور آمریکا توسعه منطقه ای و انزوای بین المللی آمریکاست. “

وی افزود: اولین مشکل آمریکا بحران انرژی است و بر اساس آمار و برآوردهای منتشر شده، ذخایر استراتژیک نفت آمریکا رو به اتمام است.


اولین مشکل آمریکا بحران انرژی است

این کارشناس مسائل آمریکای لاتین گفت: تلاش آمریکا برای دستیابی به برجام و مذاکره با کشورهای دیگر مانند ونزوئلا موفقیت جدی نداشته است، بنابراین پس از بحران اوکراین، آمریکا با مشکل مهم کمبود انرژی مواجه است و در تلاش است. به سختی می توان این انرژی را تامین کرد آنها موضوع را دارند.

وی افزود: اگرچه آمریکایی ها این مسائل را به رسمیت نمی شناسند و خلاف آن را مطرح کرده اند، اما به جرات می توان گفت که موضوع انرژی همچنان مهم ترین دلیل سفر بایدن خواهد بود.

عالمی با بیان اینکه در این سفر قطعا مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی مطرح خواهد شد، ادامه داد: اسرائیلی ها پیگیر ایجاد کمربند امنیتی و دفاعی هستند و قطعا هدف از این سفر همین خواهد بود و تقویت رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. در دستور کار دموکرات ها و جمهوری خواهان. آمریکا در.


به گفته آمریکایی ها، دشمنی موجود در منطقه باید حفظ شود

وی ضمن اشاره به طرح طرف مقابل مبنی بر حفظ دشمنی موجود در منطقه در چشم آمریکایی ها، افزود: سفر بایدن با وجود انزوای گفتمان آمریکا در سطح بین المللی برای ایجاد اجماع در منطقه در مقابل گفتمان. مقاومت در اولویت است

کارشناس مسائل بین الملل و سیاست خارجی با تاکید بر دیپلماسی فعال و مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تصریح کرد: انرژی ابزار مهمی برای ایران است و نگاه به مسیر تامین انرژی اروپا باید با اهمیت فراوان دنبال شود. زیرا برای دستیابی به منافع ملی موجب ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری در بازار نفت و انرژی خواهد شد.

وی افزود: تفاهم با کشورهای منطقه برای گسترش صادرات می تواند به توسعه بازارهای داخلی جهانی منجر شود، بنابراین باید به صورت فعال وارد بازار انرژی شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید