جهان با بحران انرژی مواجه است/ تلاش آمریکا برای حل این بحران بیهوده است


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882853

علی خالقی گفت: سفر بایدن به عربستان برای حل بحران انرژی آمریکا و اروپا و همچنین جلوگیری از فروپاشی رژیم صهیونیستی است و قطعا این تلاش ها بی نتیجه خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی خالقی در گفت و گو با گلستان ما درباره سفر فوری بایدن به عربستان گفت: منطقه غرب آسیا در سال های اخیر مورد توجه کشورهای استعمارگر بوده است. زیرا این منطقه قلب تامین انرژی جهان است.

وی گفت: نه تنها آمریکا و انگلیس، بلکه کشورهای اروپایی مانند کانادا و آلمان نیز نگاه ویژه ای به این منطقه دارند و با بی ثباتی منطقه به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: هرچه منطقه نااطمینان و ناپایدارتر باشد، منافع کشورها در حوزه انرژی و گاز حفظ می شود.

حلقی افزود: سفر اضطراری بایدن برای حل بحران آمریکا و جلوگیری از نابودی رژیم صهیونیستی است، اما مطمئناً شکست خواهند خورد و این سفرها نمی تواند منجر به چیزی شود.

وی بیان کرد: لازم است همه فعالان جبهه انقلاب و بسیج نسبت به این مسائل حساس باشند و فکر نکنند که این رفتارها و اتفاقات مربوط به ما نیست چرا که این به ما کمک می کند تا مسائل و مشکلات را به درستی تحلیل کنیم و می توانیم دقیقاً مشکلات کشور را بررسی کنید

این کارشناس سیاسی ادامه داد: زمانی که از امور خود آگاه باشیم می توانیم دروغ و عملیات روانی دشمن را در معرض دید دیگران قرار دهیم.

خالقی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید کردند که امروز همه در تنگه هرمز هستیم یعنی همه باید در هر شرایطی به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی ادامه داد: کشورهای مرتجع امروز با استقبال از این کشورها اشتباه می کنند و به جای تکیه بر همسایه قدرتمند خود به غرب و کشورهای غیر همسایه چشم دوخته اند در حالی که ناتو و آمریکا نتوانستند اوکراین را از این جنگ حفظ کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا فکر می کند به لطف خدا تا زمانی که این مدت کمتر از 25 سال باشد می تواند از نابودی و فروپاشی اسرائیل جلوگیری کند.

حلقی افزود: بحران انرژی و غذا در دنیا رایج است و امروز وقتی وضعیت آنها را بررسی می کنید، می بینید که کشورهایی مانند آلمان و سایر کشورهای اروپایی وجود دارند اما رسانه ها طوری تحلیل می کنند که گویی این مشکلات در داخل کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: هدف دوم بایدن این است که کشورهای عربی را مجبور به تولید نفت بیشتر برای نجات آمریکا از این بحران کند، اما امارات و عربستان سعودی نمی توانند این کار را انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید