اروپا برای خروج از بحران انرژی به ایران نیاز دارد/ بحران انرژی آمریکا چالش جدید این کشور است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر منتیشلو کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و بحران های ناشی از این جنگ گفت: بحران انرژی در آمریکا چالشی جدید برای این کشور است که ناشی از جنگ اوکراین و روسیه، که خود ایالات متحده آن را تحریک و ایجاد کرد

وی افزود: پس از تحریم های آمریکا و اروپا علیه مسکو، توسعه جهانی به سرعت با پیچیدگی های زیادی مواجه شد. این تحولات از یک سو در حالی که جهان هنوز از اثرات ویروس کرونا و رکود ناشی از آن خارج نشده است، اقتصاد جهانی و قیمت انرژی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

مانتیشلو افزود: طبیعی است که پس از این تحریم های سنگین علیه هر یک از بزرگترین صاحبان نفت و گاز جهان (ایران و روسیه) قیمت ها افزایش پیدا کند و تا زمانی که جنگ روسیه و اوکراین ادامه داشته باشد این افزایش قیمت قطعا ادامه خواهد داشت. . افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت و تقاضا از عرضه بیشتر خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا برای حل بحران سوخت راه حلی ارائه نکنند، در حوزه انرژی با مشکلات عدیده ای و در نتیجه مشکلات اقتصادی و اجتماعی مواجه خواهند شد.

وی افزود: این موضوع برای اروپا ملموس است زیرا اروپا حدود 40 درصد گاز خود را از طریق روسیه تامین می کند و امسال روزانه 200 تا 800 میلیون یورو (880 میلیون دلار) برای خرید منابع انرژی از روسیه پرداخت کرده است.

بسیاری از کشورها در زمینه تامین انرژی مورد نیاز خود شرکای تجاری بسیار کمی دارند و این مشکل منجر به عدم تنوع انرژی و محدود شدن زنجیره تامین انرژی این کشورها می شود و در شرایط بحرانی انعطاف ناپذیری زنجیره تامین انرژی کشور نمی تواند. نیازهای انرژی آنها را تامین کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا قادر به تامین انرژی برای کشور خود نیست، بنابراین توانایی حل بحران انرژی در اتحادیه اروپا را ندارد و کاملا مشخص است که اتحادیه اروپا هزینه آن را می دهد. ماجراهای آمریکا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید