آمریکا بزرگترین ذینفع از بحران انرژی اروپا است

در ادامه این مقاله آمده است: با توجه به اینکه اتحادیه اروپا باید LNG را به جای خط لوله با کشتی تحویل دهد، درخواست کشورهای اروپایی برای حامل های LNG در سال جاری رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش گلوبال تایمز، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یک وب سایت خبری مالی و تجاری آمریکایی، شرکت های آمریکایی برای هر کشتی کانتینری که گاز طبیعی مایع را به اروپا حمل می کند بیش از 100 میلیون دلار درآمد کسب می کنند.

این مقاله می افزاید: همانطور که مشخص است، ایالات متحده از بحران انرژی بیشترین سود را برده است و بازار بزرگی را برای تامین کنندگان گاز ایالات متحده باز کرده است، کنترل خود را بر اروپا تنگ می کند و به صادرات کلیدی روسیه آسیب می زند.

در ادامه این مقاله آمده است: ایالات متحده در وهله اول بحران اوکراین را ایجاد کرد، اما اکنون به بزرگترین برنده تبدیل شده است و آن سوی اقیانوس نشسته و از این بحران سود می برد.

این روزنامه می افزاید، حتی با وجود واردات گران گاز طبیعی مایع از ایالات متحده، همچنان ممکن است برای اتحادیه اروپا جلوگیری از افزایش تورم، کمبود برق و قطع تولید در زمستان آینده، زمانی که تقاضای انرژی معمولا به اوج خود می رسد، دشوار باشد.

در پایان این مقاله گلوبال تایمز آمده است: اتحادیه اروپا به زمان بیشتری برای آماده شدن برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه نیاز دارد، زیرا این موضوع نه تنها محدود به کشتی‌های LNG است، بلکه به توانایی ذخیره گاز بیشتر نیز نیاز دارد. .

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت.

شورای اتحادیه اروپا در 23 فوریه (4 مارس) و درست یک روز قبل از شروع جنگ در اوکراین، اولین بسته تحریمی روسیه را در واکنش به این اقدام تصویب کرد.

پوتین در روز پنجشنبه 24 فوریه (5 مارس 1400) نیز دست به اقدام نظامی علیه اوکراین زد که آن را «عملیات ویژه» نامید و بدین ترتیب روابط تیره شده مسکو و کیف را به رویارویی نظامی تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید