ارائه سه ذینفع در طرح حفاظت / چه کسانی برای منافع اقتصادی طرح حفاظت آمادگی دارند؟

ارائه سه ذینفع در طرح حفاظت / چه کسانی برای منافع اقتصادی طرح حفاظت آمادگی دارند؟

روز جدید سیدحمید حسینی گفت: تمام امید فعالان اقتصادی و افکار عمومی این است که در عصر دیجیتال فضای مجازی را محدود نکنیم.

وی در خصوص طرح حفاظتی نیز گفت: مخالفان طرح حفاظت نکات مهمی را ذکر می کنند که قانونگذار باید به آن توجه کند.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد برای شناخت راه تصویب یک طرح حفاظتی باید ذینفعان آن طرح شناخته شوند.
او گفت: «این همه ما را به یک نقطه نمی رساند. اما در مواجهه با این مشکل نباید همه را یکسان تفسیر کرد.

وی ادامه داد: ما فقط رویه را می بینیم در حالی که منافع این سه گروه نیز متفاوت است.

حسینی گفت: گروهی از کمیسیون فرهنگی مجلس دغدغه های فرهنگی دارند و برای رفع دغدغه ها پیگیر تصویب طرح حفاظت هستند. وی افزود: این افراد فکر می کنند فضای مجازی بد است و کودکان و جوانان نباید به فیلم های مفسده دسترسی داشته باشند. این در حالی است که این گروه ها پیشتاز هستند و اتفاقاً تمرکز روی این قسمت بسیار زیاد است و افکار عمومی آنها را مسئول اجرای چنین طرحی می دانند، هرچند به شدت مخالف آنها هستند و هیچ توضیحی را نمی پذیرند. یا توجیه

وی در توضیح ماهیت روند دوم گفت: دومین ذینفع این ماجرا مدیران مسئول کار و نهادها و ارگان ها هستند چرا که عملکرد آنها به شدت تحت کنترل شبکه های اجتماعی است و از این ماجرا راضی نیستند. تمام تلاش خود را می کنند تا آن فضا را ببندند و در نهایت فضای مجازی مانند یک بادبزن باد می کند تا پرده را روشن کند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا گروه سوم نماینده گروه اصلی هستند، ادامه داد: گروه سوم به نظر من کار اصلی است. آنها برای اجرای طرح حفاظتی آماده شده اند و منتظر اجرای این طرح هستند، بنابراین پلتفرم هایی را آماده کرده اند، فاش کرده اند و با بسته شدن اینستاگرام، میلیاردها دلار درآمد خواهند داشت.

وی تاکید کرد: آنها حاضرند به محض فیلتر شدن اینستاگرام پلتفرم های خود را بیاورند و کنترل را در دست بگیرند. حساسیت این گروه در اینستاگرام و یوتیوب هم هست. این در حالی است که برخی از این شبکه ها در حال کسب درآمد هستند و گروه سوم نیز از این موضوع خوشحال نیستند. بنابراین حدس می‌زنم این دسته ربطی به واتس‌اپ و تلگرام ندارند، اما با اینستاگرام و یوتیوب مشکلات زیادی دارند.
وی به منافع اقتصادی گروه سوم اشاره کرد و گفت: گروه اول و دوم دغدغه های روشنی دارند اما این سومین گروهی است که خود را برای سود اقتصادی خود آماده می کند و حمایت همه جانبه را انجام داده است در حالی که مضرات این منفعت اقتصادی برای بسیار بالاست و این نکته را باید در نظر گرفت.
به گفته وی توجه به گروه سوم در این راستا بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید