صادرکنندگان گاز آمریکا بزرگترین برنده اروپا در بحران گاز هستند


ساعت: 17:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814363

صادرکنندگان گاز طبیعی مایع آمریکا در حال حاضر بزرگترین برندگان بحران گاز اروپا و افزایش قیمت این منبع انرژی در قاره سبز هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، در روزهای اخیر قیمت گاز در اروپا به بالاترین سطح در تاریخ این قاره رسیده است و ساکنان کشورهای اروپایی باید بیش از 3600 دلار به ازای هر هزار متر مکعب بپردازند. بزرگترین ذینفعان این بحران در اروپا، شرکت های صادرکننده گاز در ایالات متحده هستند، زیرا آنها توانستند صادرات خود را به کشورهای اروپایی به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

این شرکت ها عبارتند از Chennaire، بزرگترین صادرکننده گاز در آمریکا. زیرا این شرکت به همراه برخی دیگر از صادرکنندگان آمریکایی در ماه‌های اخیر موفق به نهایی کردن قرارداد بلندمدت صادرات گاز با اروپا شده است.

شرکت های کارگزاری نیز سود خوبی به دست آورده اند و حتی برخی از شرکت های ژاپنی که در پایانه های گاز آمریکا جا برای خود باز کرده اند، برنده این بحران شده اند. روسیه بزرگترین صادرکننده گاز اروپاست و 40 درصد نیاز اتحادیه را تامین می کند.

شرکت های آمریکایی قبلاً از کمبود عرضه گاز به بازار اروپا منتفع شده اند و در صورت تحریم نفت و گاز روسیه از تحریم ها سود خواهند برد. پس از آغاز درگیری روسیه با اوکراین، شاهد هستیم که قیمت LNG در سال گذشته به 10 برابر رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید