صنایع یزد 750 میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکار است/ فولاد، کاشی و سرامیک بزرگترین بدهکار گاز یزد هستند.


ساعت: 19:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1909038

عقلی مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: صنایع فولاد، کاشی و سرامیک بزرگترین بدهکار گاز استان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا، سعید آکلی عصر امروز در نشست اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه این شرکت از سال 77 فعالیت خود را در استان یزد آغاز کرد و تاکنون 11 هزار و 700 کیلومتر حفاری و لوله گذاری انجام داده است. این شرکت قرار بود 320 روستا را گازرسانی کند اما بسیار فراتر از تعهدات خود، تاکنون 24 شهر و 703 شهر را گازرسانی کرده است.

وی با بیان اینکه 99.7 درصد جمعیت استان از گاز بهره مند شدند، تصریح کرد: بیش از 513 هزار مشترک در استان داریم که از این تعداد 8 هزار و 900 مشترک بزرگ، 82 هزار مشترک روستایی و 431 هزار مشترک مربوط به شهرستان ها هستند. استان.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با تاکید بر اینکه بیش از 70 درصد انرژی مصرفی استان مربوط به بخش گاز است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 7 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده که 89 درصد آن مربوط به بخش گاز است. و این یک نیروگاه است و بقیه برای مصارف خانگی و غیره.

وی بدهی مشترکان شرکت گاز استان یزد را 900 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان 50 میلیارد تومان مربوط به حوزه خانوار و 850 میلیارد تومان مربوط به حوزه صنعت است که بیشترین میزان بدهی مربوط به کارخانه های فولاد، سقف و کاشی است.سرامیک است.

آکلی با اشاره به اینکه امسال مصرف گاز استان به بیش از 8 میلیارد مترمکعب می رسد، گفت: در حال حاضر بیش از 5 میلیارد مترمکعب مصرف کرده اند و در شرایط فعلی نسبت مصرف گاز خانگی و تجاری است. 11 درصد درصدی که در 4 ماه آخر سال به 25 درصد تغییر می کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه دولت برای هر خانوار 12 میلیون تومان برای گازرسانی به روستاها پیش بینی کرده است، تصریح کرد: برای لوله گذاری و حفاری از خانوارهای روستایی هزینه ای دریافت نمی شود و نعمت گاز به برخی تسری یافته است. روستاهایی که حتی قبلا خالی از سکنه بودند و باعث مهاجرت مجدد شدند و اکنون همان خانه های خالی تبدیل به روستاهایی با خانواده های محلی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سطح استان یزد مشکلی با افت فشار گاز نداریم، گفت: خدمات 100 درصد مستمر و پایدار داریم و سرویس ها در دورافتاده ترین نقاط مستقر هستند.

وی ادامه داد: در دو سیل گذشته تمام تجهیزات گازرسانی را نصب کردیم و تعداد قطعی گاز 2200 مورد بود که به طور کامل وصل شد و فقط آن قطعی ها مربوط به خانه های تخریب شده بود و قطعی گاز به دلیل تخریب و غیره نداشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد به وجود 54 ایستگاه تقلیل فشار در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برق مورد نیاز استان از طریق مصرف گاز طبیعی تولید و در اختیار مشترکان قرار می گیرد به طوری که هم اکنون 27 نیروگاه در استان استفاده می کنند. گاز برای تولید برق

آکلی از آزادسازی 300 میلیارد اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری برای گازرسانی به 80 روستا خبر داد و گفت: از دیگر مصوبات این سفر، اختصاص 6 میلیون تومان برای گازرسانی به هر خانوار زیرمجموعه کمیته امداد و بهزیستی بود که از دیگر مصوبات این سفر بود. در مجموع 5 میلیارد تومان بوده است اما متاسفانه با وجود مکاتبات فراوان هنوز این سهم تکمیل نشده و تنها 129 نفر از کمیته حمایت و 68 نفر از مددکاری اجتماعی از این طرح حمایتی بهره مند شده اند.

آکلی مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 39 هزار و 168 تماس با سامانه 194 شرکت گاز استان انجام شد که در نتیجه بیش از 17 هزار ماموریت انجام شد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید