ادارات کاشمر بیش از 150 میلیارد تومان بدهکار هستند/حدود یک سوم کاشمر زمین های اهدایی است.


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900434

حجت الاسلام نثاری با بیان اینکه حدود یک سوم کاشمر زمین وقف است و کاشمر به عنوان دومین شهر وقف در استان خراسان رضوی شناخته می شود، گفت: ادارات دولتی بالغ بر 150 میلیارد تومان به اداره اوقاف و امور خیریه بدهکار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت الاسلام حسین نثاری رئیس اداره نذورات و امور خیریه کاشمر در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که به مناسبت دهه خیر در سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه (علیه السلام) برگزار شد، گفت: انفاق یکی از راهکارهای این امر است. دین. اسلام برای رفع نیازهای اجتماعی معرفی شد.

وی با بیان اینکه زمانی ممکن بود وقف ساختار اداری نداشته باشد، اما از گزینه ای به نام وقف برای ساخت بسیاری از آموزشی، اداری، بیمارستان ها، مساجد، حسینیه ها، جاده ها و پل ها استفاده می شد و خاطرنشان کرد: اگر در گذشته ادارات انجام می شد. مسئولان در حوزه کاری خود برای نیازهای اداری وارد بحث کمک‌ها شدند، مطمئناً امروز شرایط بهتری داشتیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر تاکید کرد: دغدغه های امروز در حوزه های محیط زیست، کتاب و کتابخوانی، قرآن، علم و فناوری و… وجود دارد. طی 4 سال گذشته بیش از 20 اهدای جدید در حوزه قرآن به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی های دلسوزان و بعضاً احزاب این است که درآمدهای خیرین در خارج از شهر هزینه می شود، اذعان داشت: اداره خیرین متولی کمک ها است و حق کسب سود از نذورات را ندارد. آن را در خارج از شهر صرف کنید، مگر وقفی که واقف قصد دارد در خارج از شهر انفاق کند.

حجت الاسلام نثاری با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات ما در حوزه وقف حفظ العین است که از خود وقف مهمتر است، تصریح کرد: وقتی وقفی محقق شد باید آن وقف در طول زمان حفظ شود. و سازمان کمک کننده بخشی از درآمد را به حفاظت اختصاص می دهد. العین قرار داد

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا امروز شاید بیش از یک میلیارد تومان از سوی اوقاف برای نگهداری موقوفات هزینه شده است، تصریح کرد: عمران و سرمایه گذاری از دیگر فعالیت های وقف است و باید بتوانیم میزان آن را افزایش دهیم. موقوفات از یک افزایش وقف برای مؤثرتر کردن آن.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اشاره به اینکه یکی دیگر از نگرانی ها و دغدغه های ما در دو سال گذشته اجاره بهای ساختمان های موقوفه و بیان است، خاطرنشان کرد: اجاره بها زمین با نرخ کارشناس قضایی و تعیین تکلیف می شود. گران ترین زمین اجاره ای 1000 متر است و سالانه بیشتر در امیرکبیر و جمهوری به دست می آید.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم کاشمر زمین وقفی است که مردم در آن منازل مسکونی ساخته اند، تاکید کرد: کاشمر به عنوان دومین شهر وقفی در استان خراسان رضوی شناخته می شود و از ابتدا تاکنون حدود 1400 وقف در شهرستان کاشمر به ثبت رسیده است.

خجت الاسلام نثاری با تاکید بر اینکه تاج در حوزه فرهنگی و اقتصادی آسیب های جدی وارد کرده است و از ابتدای سال این معضل اهمیت کمتری پیدا کرده است، گفت: طرح های آرامش بهاری، عید الهی، حضور 345 دانشجویان در ساعات سرگرمی، کلاس های سبک زندگی اسلامی در زمینه فرزندپروری، ازدواج و مهارت های فردی، 2 همایش ملی فرزندپروری، شمیم ​​خمیت، محافل انس با قرآن، 172 مراسم ملی و مذهبی، 22 مکان انس با قرآن، حضور 18 سخنران و مدیای کشوری، توزیع 1570 بسته معیشتی، توزیع غذای گرم و … از جمله برنامه هایی است که در سال گذشته در بقاع متبرکه کشمیر برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه 2.5 میلیارد تومان برای ساخت گنبد و تسبیح امامزاده سید محمد و 1.5 میلیارد تومان برای مرمت گنبد و تسبیح امامزاده سید حمزه هزینه شده است، گفت: بالغ بر 150 میلیارد تومان به دلیل دولت به اداره کمک های مالی اختصاص داده است. و خیریه است و شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، آب و برق نیز در پرداخت اجاره بهای کمک ها به موقع اقدام کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید