کتابخانه‌های عمومی کاشمر بیش از 3000 عضو فعال دارند/ شیوع ویروس کرونا اعضای غیرفعال کتابخانه‌های کاشمر را افزایش می‌دهد.

ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1783975

فبزا عارفی با بیان اینکه طرح گسترش کرونا برای کاهش اعضای غیرفعال در حال اجراست، گفت: بیش از 3000 عضو فعال و 15000 عضو غیرفعال در کتابخانه‌های کاشمر داریم و شرایط کرونری تعداد اعضای غیرفعال را افزایش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محمد فیض عارفی مدیر اداره کتابخانه های عمومی کاشمر شب گذشته در نشست انجمن کتابخانه های شهرستان در محل هیئت مدیره فرمانداری گفت: بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی از 24 آبان آغاز و تا اوایل آذرماه ادامه خواهد داشت. کتابی با شعار “جای خالی را با یک کتاب خوب پر کن” وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کاشمر دارای 7 کتابخانه نهادی و 5 کتابخانه همکار است که از این تعداد 114 هزار و 344 عنوان کتاب در این کتابخانه ها موجود است. نشان داده شده است که تاج تعداد اعضای غیرفعال را افزایش می دهد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر تاکید کرد: اعضای فعال به این معناست که این افراد دارای کارت عضویت معتبر هستند و اعضای غیرفعال هنوز برای تمدید کارت عضویت خود اقدام نکرده اند. و افرادی که همزمان با کتابخانه ها در ارتباط بوده اند راحت تر جذب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان ها نیز در هفته کتاب و کتابخوانی برای تمدید کارت عضویت با اعضای غیرفعال تماس می گیرند. کتابخانه، عضویت آنها به صورت رایگان تمدید می شود.

استقبال بی سابقه مردم از کتابخانه های سیار در 5 روستا

فیض عارفی با بیان اینکه کتابخانه ها در کرونا با چالش جدی مواجه هستند که تعطیلی کتابخانه ها و یا افتتاح 50 درصد ظرفیت آنها را به دنبال دارد، تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه های شهرستان به علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه می دهند. دو برابر.

وی با تاکید بر اینکه هر یک از اعضای کتابخانه های کاشمر از ابتدای سال تاکنون به طور میانگین 6 عنوان کتاب امانت گرفته اند، اذعان داشت: کتابخانه سیار این شهرستان توسط خیرین تهیه شده و 5 روستا را تحت پوشش قرار می دهد و میزان امانت در این کتابخانه قابل توجه است. تعداد 3171 نسخه در این کتابخانه و تعداد کتاب های امانتی 3453 نسخه است که نشان از استقبال اهالی روستا از این کتابخانه سیار دارد.

مدیر کتابخانه های عمومی کاشمر با اشاره به اینکه سایر کتابخانه های عمومی از فضای آرام و ساکتی که فقط کتاب امانت گرفته است خارج شده و به پایگاه های فعال فرهنگی و اجتماعی رفته اند، گفت: 90 فعالیت فرهنگی در کتابخانه های عمومی کاشمر صورت گرفته است. کشمیر از ابتدای امسال.

هم افزایی می تواند فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی را افزایش دهد

مسلم ساکی فرماندار کاشمر در این نشست گفت: پیشنهاد هفته کتاب و برنامه های کتابخوانی در دبیرخانه های بررسی برای جلوگیری از تکراری شدن کارها.

وی با بیان اینکه نیازسنجی کتابخانه های عمومی شهرستان به کتاب باید در اتاق فکری متشکل از کارشناسان انجام شود، خاطرنشان کرد: هم افزایی در حوزه فرهنگی بسیار مهم است و می تواند فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی را افزایش دهد.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه باید هر روز سطح آگاهی مردم را بالا برد و این جز با افزایش پیمایش امکان پذیر نیست، تصریح کرد: بالا بردن سطح آگاهی مردم و سرانه مطالعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید