عضویت 35000 کودک در کتابخانه های عمومی استان کرمان/ فعالیت 133 شعبه کتابخانه عمومی استان


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910547

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان بیان کرد؛

احمد وفایی گفت: تلاش کرده ایم کتابخانه ها را به بخش کودک مجهز کنیم و هم اکنون 35 هزار عضو کودک داریم و نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش در این زمینه داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وفایی در گفتگو با راه آرمان; وی ضمن گرامیداشت سی امین هفته کتاب در جمهوری اسلامی ایران و با بیان اینکه شعار هفته کتاب و کتابخوانی «ما همانی هستیم که می خوانیم» است، گفت: پس از بیماری کرونا، 133 باب کتابخانه عمومی استان کرمان با برنامه ریزی های خلاقانه و پیگیری مستمر برای کاهش آسیب های ناشی از شیوع کرونا ظاهر شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر بیش از 120 هزار عضو در کتابخانه های عمومی استان داریم که این تعداد اعضا برای جبران خسارت ناشی از ویروس کرونا است. همچنین در سال گذشته بیش از 800 هزار عنوان کتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت گرفته شد که رقم قابل توجهی است و این اقدامات تنها با اجرای برنامه های فرهنگی متعدد امکان پذیر است.

وی گفت: در حال حاضر یک میلیون و 720 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان کرمان وجود دارد که نسبت به سال گذشته بیش از 70 هزار جلد کتاب افزایش داشته است.

وفایی با تاکید بر اینکه هدف ما جذب کودکان و نوجوانان است تا بتوانند در آینده یاد بگیرند و تاثیرگذار باشند، گفت: تلاش کرده ایم کتابخانه ها را به بخش کودک مجهز کنیم و هم اکنون 35 هزار عضو کودک داریم. نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش در این زمینه داشتیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان افزود: بیش از 250 هزار عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در کتابخانه های استان موجود است و با توجه به استقبال از کتاب در حوزه کودک و نوجوان، در نظر داریم افزایش یابد. تعداد ماهانه کتاب در این زمینه در حال افزایش است

وی گفت: در ایام کرونا گروه ها و صفحات مختلفی با موضوع کتاب در شبکه های اجتماعی فعال بودند که این صفحات و گروه ها 60 هزار فالوور داشتند و سال گذشته بیش از 100 هزار مقاله در گروه ها و صفحات منتشر شد. تولید و ارائه می شود.

وفایی با بیان اینکه ما یک نهاد مردمی هستیم و با انجمن های کتابخانه های عمومی استان همکاری داریم و معتقدیم که کار انجمن ها موفق تر است، گفت: 63 انجمن در استان داریم و بیش از 120 جلسه در استان برگزار می شود. این انجمن ها و این جلسات 900 مصوبه داشتند که 90 درصد مصوبات تکمیل شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان تاکید کرد: تلاش کرده ایم از ظرفیت نهادها، سازمان ها، سازمان های مردم نهاد و سازمان ها برای معضل کتابخوانی استفاده کنیم و هم اکنون 31 کتابخانه مشارکتی و همچنین 21 هماهنگی با نهادهای مختلف و نهادهای مختلف داریم. برای استفاده از ظرفیت برای ترویج کتابخوانی نامه ملی و استانی امضا کردیم و در همین راستا چندین مسابقه کتابخوانی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر طرح «پیک کتاب» را برای کسانی که فرصت مراجعه به کتابخانه ها را نداشتند، اجرا کردیم. به این ترتیب که اعضای کتابخانه کتاب مورد نظر را صدا می زنند و همکاران ما به منزل فرد مراجعه و کتاب را تهیه می کنند و پس از مدتی آن را از فرد پس می گیرند که چندین ماه طول می کشد. اخیراً ده هزار نفر کتاب ها

وفایی بیان کرد: ما معتقدیم که کتابخانه باید یک مرکز فرهنگی باشد و به همین دلیل نشست های فرهنگی در حوزه کودک، معرفی کتاب، نقد کتاب، کتابخوانی، سمینارهای آموزشی و سایر حوزه ها برگزار می شود. ما سازماندهی کردیم تا مخاطبان خود را بیشتر به کتابخانه بیاوریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان خاطرنشان کرد: بهسازی، نوسازی، نوسازی و زیباسازی کتابخانه ها را مدنظر داریم و این اتفاق در یک سال و نیم گذشته در 40 کتابخانه استان رخ داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید