68 کتابخانه آب انبار و 370 کتابخانه روباز در مساجد استان کرمان وجود دارد.

ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784146

مدیر ستاد مساجد استان کرمان گفت؛

مصطفی گرجی با اشاره به اینکه 68 کتابخانه حفاظت شده و 370 کتابخانه روباز در مساجد استان وجود دارد، گفت: کتابخانه های روباز و حفاظت شده مساجد فرصتی برای ترویج کتابخوانی در دل محلات و ارائه محتوا به اذهان مردم است. عمومی.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حجت الاسلام والمسلمین مصطفی گرجی صبح امروز در نشست خبری برنامه های مساجد در هفته کتاب و کتاب با بیان اینکه یکی از مهمترین و جدی ترین معضلات جامعه اسلامی در ایران و جهان بحث کتاب و کتابخوانی است، گفت: زمانه تصویب شد و باید احتمالات و تهدیدات در این زمینه بررسی شود.

مدیر ستاد مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه اردو زدن پشت حکمت قطعاً بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را حل می کند، گفت: علم سهم زیادی در رشد و تکامل انسان دارد و به فرموده پیامبر از گهواره تا بقعه دانش.

وی با تاکید بر اینکه برای رشد انسان، فرهنگ و رشد دانش در جامعه علاوه بر آسایش، آرامش نیز نقش بسزایی دارد، گفت: پیشرفت واقعی به ویژه در حوزه اقتصادی و مادی بدون کمک فرهنگ و فرهنگ امکان پذیر نیست. دانش و اعتماد در جامعه علاوه بر این رونق بازار نیز رونق دانش و فرهنگ است و اگر این دو به موازات هم حرکت نکنند جامعه متضرر می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در سال های اخیر حداقل 100 بار کتاب و کتابخوانی را توصیه کرده اند، گفت: کتاب می تواند ما را در رسیدن به درک مشترک در ارتباطات یاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی گفت: یادگیری یک فرآیند ذهنی فعال است که باعث ایجاد اعتماد به نفس، نظم فردی، افزایش خلاقیت، بالا بردن سطح استدلال و کاهش خطا می شود.

مدیر کانون مساجد استان کرمان خاطرنشان کرد: کانون های مساجد استان دارای 68 کتابخانه مخزن دار و 370 کتابخانه روباز هستند.

وی شنبه های با کتاب را از دیگر برنامه های فرهنگی مرتبط با کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: در این مراسم فرهنگی امام جماعت یا فعال فرهنگی به ارائه و کتابخوانی می پردازند. تاکنون چندین برنامه شنبه کتاب برگزار شده است. حضور داشتند «نویسندگان دفاع مقدس برگزار کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از دیگر برنامه های کانون مساجد می توان به صوت کتب اشاره کرد که بحث شناسایی استعدادهای کتابخوانی است. همچنین انتشار فایل های مرتبط با فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولین، شخصیت ها و کارشناسان در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در مساجد است.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: انتشار پوستر، موشن چارت، عکس و فیلم، اینفوگرافیک اجرای طرح شنبه کتاب مساجد در فضای مجازی، جمع آوری کتب بلااستفاده از مساجد و منازل و چرخش آنها. در کتاب‌های جدید، جشنواره تاریخ قاصدک با موضوعی رایگان برای نوجوانان و جوانان نیز از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید