70 درصد مساجد استان قزوین بدون امام جماعت هستند/ بیش از هزار مسجد در استان قزوین وجود دارد.

وی افزود: اگر بتوانیم مسجد را به عنوان مرکز فرماندهی عدالت و مشارکت در جامعه به درستی مدیریت کنیم، بی شک آسیب هایی که امروز شاهد آن هستیم کاهش می یابد.

رئیس کانون رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: مسجد باید به عنوان مقر حاکمیت معنوی و فکری جامعه تقویت شود.


استان قزوین 1144 مسجد دارد


موسوی یادآور شد: استان قزوین یک هزار و 144 مسجد دارد که از این تعداد 350 مسجد امام جماعت و 70 درصد مساجد فاقد امام جماعت هستند.

وی با اشاره به لزوم تربیت طلاب در جامعه اسلامی گفت: هفت حوزه علمیه در استان قزوین فعال است که از مراکز قدیمی هستند و مساجد استان خالی از نماز جمعه است.

این مسئول با بیان اینکه برنامه های آموزشی متنوعی برای ائمه جماعات استان در حال برگزاری است، گفت: یکی از این برنامه ها کلاس ترتیل خوب و دوره یک روزه مدیریت مسجد با حضور 7 امام جماعت است.


مساجد قزوین نیازمند توسعه است


موسوی اذعان داشت: تشکیل شورای سیاسی مساجد استان به منظور ساماندهی مدیریت مساجد و برگزاری جلسات مختلف در این زمینه از جمله اقدامات انجام شده؛ همه گروه هایی که در مسجد فعال هستند در این شورا حضور دارند و برای انتخاب امام جماعت برای همه مساجد به نتایج مناسبی دست یافته ایم.

وی ادامه داد: توسعه مساجد و تخریب تعدادی از مساجد در شهرها و روستاهای استان از دغدغه های دفتر مساجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: از معاونت عمرانی استاندار گلایه داریم، هرچند هر ساله در ایام نوروز تعدادی از مساجد افتتاح می شود اما برای امسال رسیدگی خاصی صورت نمی گیرد.


نقشه جامع مساجد قزوین تهیه شده است


موسوی گفت: نقشه جامع مساجد استان قزوین طراحی و یک هزار و 144 مسجد جانمایی و شناسایی شده که از این تعداد 135 مسجد در قزوین قرار دارد.

وی با بیان اینکه نگاه مسئولان به مساجد باید با نگاه آرمانی و اسلامی باشد، افزود: کاری از دست ما بر نمی آید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید