شهرک مسکونی 500 هکتاری در زمین اهدایی قزوین ساخته می شود/ بیش از 34 هزار متسابق اهدایی در استان قزوین وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در نشست خبری ظهر امروز (دوشنبه) در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین؛ وی گفت: 34 هزار و 900 رقیب برای وقف در استان قزوین که 150 هزار هکتار از اراضی استان است، وجود دارد.

وی افزود: وسعت کل استان قزوین یک میلیون و 500 هزار هکتار است که 770 هزار هکتار آن منابع ملی و انفال است، حدود 20 تا 30 هزار هکتار شامل شهرها و روستاها و 700 هزار هکتار استثناء (مسکونی و کشاورزی) است. از این 700000 هکتار 150000 هکتار یا حدود 20 درصد اختصاص دارد.

مدیرکل نذورات و فعالیت های خیریه استان قزوین گفت: ارزش کمک های مردمی در استان قزوین با توجه به قیمت های پایین ثبت شده بالغ بر 350 هزار میلیارد تن است و حدود 12 درصد از ساکنان اراضی اهدایی این هدیه را رعایت کرده اند. قانون. . 88 درصد حق انفاق دارند، پولی نمی دهند که اگر سالی یک درصد درآمد داشت باید 3500 میلیارد تن در سال درآمد داشت.

وی با بیان اینکه احیای استعدادها گره از مشکلات مردم استان قزوین خواهد زد، گفت: وی گفت: در سال 1400 تعداد 450 سند در یک صفحه بابت اهداء در استان دریافت و 350 سند نیز در ثبت احوال آماده شده بود که امیدواریم تا روز پنج شنبه به صورت اهدایی تحویل داده شود. به عبارتی 800 سند در هر صفحه. اسناد رسمی در سال جاری دریافت شده است.

مجیدی خاطرنشان کرد: تنها امسال 10 درصد از کل مدارک دریافتی در 90 سال گذشته در سال جاری دریافت شده است که نشان از کار جهادی ثبت احوال استان دارد به عبارتی 34 هزار و 900 رقیب در استان قزوین، 21 هزار و 858 رقیب. سند مالکیت وجود دارد.

وی گفت: تا پایان سال گذشته حدود 3 هزار هکتار از اراضی اهدایی در سامانه کاداستر قرار داشت اما سال گذشته 25 هزار و 700 هکتار در این سامانه جانمایی شد که از این میزان 17 هزار و 800 هکتار تثبیت و 13 هزار و 700 هکتار نیز تغییر کاربری داده است. در یک شیت باکس که آمار قابل توجهی در زمینه مالکیت اسناد می باشد.

مدیرکل کمک های خیریه و امور خیریه استان قزوین گفت: 770 هزار هکتار منابع ملی در استان داریم که از این تعداد 121 مورد اختلافی مربوط به اهدای منابع طبیعی است و بررسی ها به ویژه در سه ماه گذشته انجام شده است. امسال پرونده ها تعیین تکلیف شد و 11 هزار هکتار از منابع ملی بر اساس مواد 21 و 22 قانون حذف به وقف برگشت داده شد. تا امروز 5800 هکتار در ثبت کل ثبت شده و اسناد آن در حال تنظیم است.

7c4001d5 f989 43f8 b271 f6c41af3a4ec خبر خاکستری

وی گفت: 225 روستا در استان قزوین وقف و 21 روستا و سایر شهرها به صورت شش دانگ وقف شده است.

مجیدی گفت: در بحث مسکن و شهرسازی تفاهم نامه ای بر اساس قانون مسکن ملی منعقد شد و 7 نقطه در استان قزوین برای مسکن ارزان قیمت و ارزان به سازمان ارائه شد.

وی در پایان گفت: پروژه بزرگ مسکن در استان داریم و بر این اساس 500 هکتار شهر مسکن جدید با تمامی امکانات در اراضی هدیه ایجاد می شود و پیش بینی می شود 14 هزار نفر ساکن شوند. در این شهر.”


اجرای طرح آرامش بهاری در 60 آرامستان استان قزوین

رضا نوروزی در این نشست گفت: بیش از یک دهه از اجرای طرح آرامش بهاری می گذرد که هرساله در سال جدید در سطح اماکن متبرکه کشور و استان قزوین برگزار می شود. ادامه می دهد.

وی با اشاره به وجود 261 امامزاده و بقعه در استان قزوین افزود: قزوین یکی از استان های اهدایی و مقبره محوری است که از آن بهره می بریم.

معاون فرهنگی کمک ها و امور خیریه استان قزوین گفت: طرح آرامش بهاری همه ساله از 28 اسفندماه آغاز و تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد. اگرچه در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن درب زیارتگاه ها نتوانسته ایم به زائران خدمات رسانی کنیم، اما امسال با توجه به بهبود این بیماری شرایط برای پذیرایی از زائران در طول مدت مهیا است. نوروز.

وی بیان کرد: طرح آرامش بهاری امسال با هماهنگی اجرای برنامه های نوروزی و سایر برنامه های متنوع فرهنگی در 60 امامزاده استان قزوین انجام می شود. این در حالی است که سایر امامزاده های استان نیز برای ایام تحویل سال برنامه دارند.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح آرامش بهاری، نماز نهار، مغرب و عشا در 60 امامزاده اقامه می شود و در این راستا از ظرفیت مبلغان بومی و غیر بومی که کارشناسان درجه یک ما هستند استفاده خواهیم کرد. که دوره های آموزشی را گذرانده اند. .

وی با اشاره به همکاری 30 مبلغ در طرح آرامش بهاری افزود: 17 مبلغ از قم و 13 مبلغ از مبلغان بومی استان قزوین به آرامستان های طرح آرامش بهاری اعزام می شوند.

اجرای ویژه برنامه انتظار نسیم نیمه شعبان

این مقام مسئول بیان کرد: ارائه مشاوره در موضوعاتی مانند تربیت فرزندان، خانواده و ازدواج 17 مبلغ قم و اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی مختلف از جمله «قرائت قرآن برای کسب جایزه» از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح های آموزشی اجرا می شود. چارچوب پروژه “صلح بهاری”.

وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارکنان و هیئت امنا، ایجاد فضای آرامستان ها، پاکسازی اماکن متبرکه تا 28 اسفندماه، نشر پیام مقام معظم رهبری در بقاع متبرکه، اطلاع رسانی و تبلیغ شعار سال از دیگر برنامه های پیش بینی شده است. برای سال جدید

نوروزی گفت: طرح آرامش بهاری شامل امامزاده هایی در سال های قبل از طغیان تاج بود. 23 زائر از 23 استان داشتیم که نشان می دهد بحث گردشگری مذهبی ادامه دارد و امیدواریم بیش از پیش رونق داشته باشد.

در مورد نوروز 13 عنوان را در هر مقبره تکمیل کنید

وی خاطرنشان کرد: بهترین میزان برای قزوین به عنوان یک مقصد گردشگری، مردم استان قزوین در کنار سایر ارگان های مشارکت کننده است که با اندیشیدن تدابیر ویژه می توان برای رسیدن بهتر به این هدف اقدام کرد.

معاون فرهنگی کمک ها و امور خیریه استان قزوین گفت: در مجموع 13 برنامه در هر مقبره در قالب برنامه آرامش بهاری در مناسبت های ملی و مذهبی اجرا می شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه نسیم انتصار به مناسبت مید شعبان گفت: ایجاد کاروان های خیابانی با سرود با همت و حمایت هدایا همزمان با مید شعبان آغاز می شود تا فضایی شاد برای عموم مردم ایجاد شود. انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید