تعطیلی بیش از 500 واحد صنعتی در استان قزوین/ 8 پروژه ملی نیمه تمام در استان وجود دارد.

ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791441

امیر هلیلیان گفت: تعداد واحدهای صنعتی تعطیل در سال گذشته 753 واحد بوده که هم اکنون به 503 واحد رسیده است. 225 پروانه واحد صنعتی فاقد اعتبار، 25 واحد احیا و 339 سایت در حال تعطیلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر هلیلیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ وی با اشاره به وضعیت درآمدی استان قزوین گفت: در شش ماهه نخست امسال توزیع قابل توجهی در املاک و مستغلات صورت نگرفت و بسیاری از منابع قضایی در این حوزه استفاده نشد، بنابراین باید وارد حوزه کسب درآمد شویم. به طور جدی. “
وی با اشاره به مانده مصرف نشده وام های واگذاری از سال گذشته تا سال جاری استان گفت: 530 میلیارد تن مانده اعتباری ویژه و هزینه های تملک به 1400 منتقل شد و این وام زمان مناسبی برای مصرف نداشت.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین ادامه داد: دیوان محاسبات می‌تواند به موضوعات مورد توجه استان ورود کند و گزارش‌هایی در این زمینه به مسئولان ارائه کند. از جمله پروژه های نیمه ملی مانند احداث مجتمع فرهنگی هنری قزوین، ساخت سد چنگوره آوج، سد انحرافی شکین، پل ورودی آبگرم، دانشکده فنی و مهندسی و فاضلاب در تاکستان، سالن 6000 نفری. و سالن توسط دو و میدانی قزوین.

این مقام مسئول بیان کرد: برای جلوگیری از حذف پروژه ها و هدر رفت سرمایه های مردمی باید از دستگاه های اجرایی در واگذاری پروژه های نیمه تمام و واگذاری آن به بخش خصوصی حمایت کنیم و دیوان نیز آماده همکاری است. در این مورد.”

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین با بیان اینکه گزارش هشت پروژه نیمه مهم استان توسط دیوان محاسبات تهیه شده است، گفت: این پروژه ها باید اعطا شوند. وی گفت: افزایش هزینه ها، کاهش وام های پرداختی به پروژه ها نسبت به پرداخت و تصویب طرح های تملک و ملکی از جمله مشکلات پروژه های نیمه تمام است.

بیش از 500 واحد صنعتی در قزوین تعطیل شد

خلیلیان با استناد به گزارشی از تعداد واحدهای صنعتی تعطیل شده در استان اذعان داشت: تعداد واحدهای صنعتی تعطیل در سال گذشته 753 واحد بوده که هم اکنون به 503 واحد رسیده است. 225 پروانه واحد صنعتی فاقد اعتبار، 25 واحد احیا و 339 سایت در حال تعطیلی است.

وی از ایجاد 185 درصد واحدهای صنعتی در نواحی صنعتی خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از آمار بیکاری در واحدهای تعطیل مربوط به فعالیت های مالی، حقوقی و بانکی از جمله کمبود نقدینگی، کمبود سرمایه در گردش و معوقات بانکی است. افزایش قیمت کالاها شامل واسطه گری داخلی و خارجی، افزایش نرخ ارز، پیری ماشین آلات، تورم، وجود انحصار شبه دولتی مواد اولیه و از دست دادن بازارهای هدف است.

این مقام مسئول با اشاره به بودجه استان در صندوق توسعه ملی گفت: انحراف قابل توجهی در هزینه ها نداشته ایم اما استان در جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی رتبه سی ام را دارد و این جایگاه نشان دهنده سهمیه یک میلیارد یورویی از محل اعتبارات است. “ما استفاده لازم را توسعه نداده ایم.

خلیلیان گفت: برای 207 معدن فعال و نیمه فعال در استان حقوق دولتی را وارد کرده ایم و 162 معدن با 25 میلیارد تن حقوق معوق دولتی بهره برداری می شود.

بیش از 1150 حلقه چاه فعال است

وی اذعان داشت: معوقات معادن تقریباً 56 میلیارد تن است که 30 میلیارد آن از بدهی معادن مربوط به برداشت غیرقانونی سد نهب است و این موضوع بررسی و شکایت شده است. اگرچه این موضوع در شورای معدن مطرح شد اما به دلیل اینکه اختلافاتی بین قوه مجریه وجود دارد جای بحث دارد.

مدیرکل دیوان محاسبات کشور گفت: چاه هایی به نام آب فرم یک از موضوعات مهمی است که در سال های گذشته مجوز ساخت برای آن صادر شده و بیش از 1150 حلقه چاه فرم یک در استان فعال است.

وی اذعان داشت: بحث گلخانه ها یکی از موضوعات مهمی است که توجه جدی تری از سوی کارکنان را می طلبد و گاهی بر سر پروانه های ساختمانی بین شهرداری و جهاد کشاورزی اختلاف ایجاد می شود.

هلیلیان با اشاره به وضعیت ساماندهی خانه های سازمانی گفت: در این زمینه ابهاماتی وجود دارد و طبق قوانین مربوطه باید به این موضوع توجه کافی شود.

وی افزود: انحرافات مالی این سازمان شامل عدم رعایت قراردادها، وام و اعتبار، استفاده از سیستم تدارکات عمومی برای جلوگیری از رانت و انحصار و قانون منع مداخله کارکنان در معاملات دولتی است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین با اشاره به نظارت بر بودجه سال جاری یادآور شد: دیوان محاسبات مستقیماً به حساب های سال جاری و گذشته وارد می شود که هیچ محدودیتی برای دسترسی به منابع ندارد. .

هلیلیان در پایان با اشاره به وضعیت درآمدها و بودجه های استان در شش ماهه نخست امسال گفت: 55 درصد در بخش دولتی و 35.5 درصد در بخش خصوصی، 46 درصد وام های هزینه ای در بخش دولتی و 0 0.07 درصد در بخش خصوصی درصد دریافت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید