بیش از 16 درصد واحدهای صنعتی گیلان صادرات محور هستند/ 70 واحد صنعتی در استان به چرخه تولید بازگشتند.


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910642

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با بیان اینکه بیش از 16 درصد واحدهای صنعتی استان صادرات محور هستند گفت: در یک سال و نیم گذشته توانسته ایم بیش از 70 واحد صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، مهدی محبوبی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان در حال حاضر دارای 33 ناحیه صنعتی در استان است، گفت: به دنبال استفاده از انرژی های نو در شهرک های صنعتی گیلان هستیم. .

وی با اشاره به انعقاد قرارداد شرکت صائران از طریق وزارت دفاع برای احداث نیروگاه خورشیدی در گیلان، افزود: به دنبال تامین برق از طریق استقرار پنل های خورشیدی در شهرک صنعتی لوشان هستیم و به همین دلیل به 15 هکتار نیاز داریم. از زمین این شهر صنعتی، برای تامین برق خودمان و توزیع روستاهای اطراف.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان از نهایی شدن پروژه و اعتبارات آن در هفته های آینده خبر داد و اظهار داشت: برای تامین برق به دنبال راه اندازی نیروگاه های خود نیرو (CHP) در نواحی صنعتی هستیم.

محبوبی با بیان اینکه برق رسانی به برخی واحدهای صنعتی در سال گذشته مشکل بود و بسیاری از واحدها در هفته یک روز تعطیل داشتند، گفت: می توانیم با تامین برق خود این مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی CHP در شهرک های صنعتی ماسال و صومعه سرا افزود: در تلاش هستیم تا تامین برق گیلان را به منظور صادرات بهینه کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان حمایت از واحدهای صنعتی صادرات محور را در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: صادرات علاوه بر توانمندسازی واحدها موجب رونق تولید و اشتغال می شود.

وی هدف شهرهای صنعتی را تولید و اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شعار «تولید; در حال برداشتن گام های دانش بنیان و اشتغالزا هستیم و امسال 10 واحد صنعتی دانش بنیان می سازیم. همچنین از واحدهای صنعتی صادرات محور برای رونق تولید حمایت ویژه می شود.

محبوبی با بیان اینکه بیش از 16 درصد واحدهای صنعتی گیلان صادرات محور هستند، تاکید کرد: در یک سال و نیم اخیر موفق شده ایم بیش از 70 واحد صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی راکد را تملک توسط بانک ها می داند و خاطرنشان می کند: 116 واحد صنعتی توسط بانک ها تصاحب شد و از چرخه تولید خارج شد، به طوری که بیش از 40 واحد صنعتی را به چرخه تولید بازگرداندیم و 116 واحد صنعتی در اختیار بانک ها قرار گرفت. از تخفیف استفاده کرد یا سرمایه گذار جدید در اختیار بانک قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان همچنین از تخصیص اعتبار برای سفر رئیس جمهور به استان در حوزه احداث پالایشگاه شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: منتظر توزیع این اعتبارات هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید