صنایع غذایی و شیرینی ظرفیت مطلوبی در گیلان وجود دارد/ فعالیت بیش از ۷۰ واحد صنعتی سلولزی در گیلان

مدیرکل سمت گیلان در دیدار با معاون بین الملل وزارت بازرگانی آستاراخان روسیه:

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در ادامه سفر خود به روسیه؛ وی در نشست میز تجارت ایران و روسیه که در استان آستاراخان برگزار شد، گفت: گیلان قطب صنعت پالپ و غذای ایران است.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

تیمور پورحیدری، مدیر کل سکوت گیلان تشریح ظرفیت صنعتی و صادراتی گیلان امروز در دیدار با معاون روابط بین الملل رئیس جمهور وزیر بازرگانی روسیه و جمعی از بازرگانان آستاراخان و ایران گفتند: گیلان با بیش از 70 واحد صنعتی فرآوری چوب و صنعت خمیر و همچنین وجود کارخانه های قدرتمند کیک و بیسکویت به عنوان قطب صنعت غذا و خمیر شناخته می شود.

دیدار پرهیدری با معاون وزیر بازرگانی روسیه

وی با اعلام آمادگی کامل برای توسعه مبادلات تجاری و رفع نیازهای دو کشور، گفت: تعاملات دوستانه دو کشور به ویژه آستاراخان می تواند موجب افزایش روابط تجاری و تسهیل روند فعالیت های فی مابین شود.

پوحیدری با بیان اینکه در روسیه فرصت های اقتصادی خوبی وجود دارد، اظهار داشت: صنایع ما با وجود این پتانسیل ها علاقه مند به بهره برداری و استفاده از آن هستند.

دیدار پرهیدری با معاون وزیر بازرگانی روسیه

وی در ادامه سخنان خود به وجود کارخانه های قدرتمند فولاد در گیلان اشاره کرد و توضیح داد: 11 کارخانه تولید کننده انواع پروفیل و پروفیل فولادی با ظرفیت تولید بالا و کیفیت مناسب صادراتی در گیلان مشغول به فعالیت هستند.

متولی تولید و بازرگانی گیلان توسعه روابط تجار کشورمان و روسیه را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: اساسا هدف از حضور این تیم تجاری و اقتصادی به هیچ وجه سرگرمی نیست، بلکه برقراری ارتباط موثر و تسهیل است. روابط تجاری و ارتباط فعالان این حوزه با روسیه تلاش می کنیم تا به نتایج عملیاتی برسیم.

دیدار پرهیدری با معاون وزیر بازرگانی روسیه

مدیرکل صمت گیلان ظرفیت های صادراتی بخش صنعتی گیلان را برشمرد و اظهار داشت: برخی از صنایع دانش بنیان گیلان محصولات خود را به بیش از 60 کشور جهان صادر می کنند.



آیا این خبر مفید بود؟