خرید بیش از 25 هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری/ ذخیره استراتژیک استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901129

نعمت الله تقی زاده گفت: امسال در مجموع 25 هزار و 800 تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد که سال گذشته این میزان 17 هزار و 800 تن بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ نعمت الله تقی زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی وظیفه حفاظت، نگهداری و توزیع چهار کالای عمده شامل گندم، برنج، شکر و روغن را بر عهده دارد. و اکنون در مورد خرید کلزا اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر در تمامی ذخایر استراتژیک چهارمحال و بختیاری وضعیت مطلوبی داریم و مشکلی برای موجودی این اقلام وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ذخایر گندم استان 25 درصد افزایش یافته و ذخایر استان تا چهار ماه آینده پاسخگوی این کالای اساسی خواهد بود ضمن اینکه وضعیت شکر و برنج نیز در وضعیت خوبی قرار دارد. .

تقی زاده با بیان اینکه خرید تضمینی گندم 47 تا 50 درصد افزایش یافته است، گفت: خرید این کالا در کشور از 4.5 میلیون تن به 7.2 میلیون تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مطالبات کشاورزان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است، گفت: دو انبار با ظرفیت 4 هزار تن در استان برای نگهداری برنج وجود دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به منظور ذخیره سازی گندم به مدت یکسال، سیلوها و انبارهایی در استان وجود دارد که علاوه بر سیلوهای مرکز استان، کارخانه های آرد نیز سیلوهایی برای ذخیره سازی دارند. نان.

تقی زاده افزود: خرید گندم امسال از کشاورزان چهارمحال و بختیاری به دو صورت انجام شد که یک فاز در اردیبهشت ماه به میزان 3 هزار و 400 تن و یک فاز دیگر از ابتدای تیرماه به میزان 22 هزار و 400 تن خریداری شد.

وی گفت: در مجموع 25 هزار و 800 تن گندم امسال توسط کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد که سال گذشته این میزان 17 هزار و 800 تن بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید