عرضه حدود 40 درصد کود اوره به چهارمحال و بختیاری / پرداخت 65 درصد قیمت گندم به کشاورزان استان


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893228

محسن مهدوی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 40 درصد از کود اوره چهارمحال و بختیاری تحویل، حمل و توزیع شده است، گفت: 35 درصد کودهای فسفاته و پتاس نیز حمل شده و روند حمل و توزیع ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ محسن مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان مجری طرح خودکفایی کشور در حوزه کودهای شیمیایی، تامین کود مورد نیاز استان را در سال جاری آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 40 درصد کود اوره چهارمحال و بختیاری تامین، حمل و توزیع شده است، افزود: 35 درصد کودهای فسفاته و پتاس نیز حمل شده و روند حمل و توزیع آن ادامه دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سهمیه کودهای اوره، پتاس و فسفاته استان بر اساس سهمیه اختصاص یافته قابل هضم و حمل است.

مهدوی تصریح کرد: امسال تولید بذر گندم آبی به شرکت خدمات پشتیبانی واگذار شد که برداشت پیش بینی شده یک هزار و 200 تن گندم آبی اصلاح شده در گریدها و ارقام مختلف از اراضی چهارمحال و بختیاری است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 1500 تن از این ماده بذر ایمن سازی شده است و کاشت از چند روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: 65 درصد قیمت گندم به کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز پس از تکمیل بار ساماندهی و پرداخت می شود.

مهدوی تصریح کرد: تاکنون در زمینه کودهای شیمیایی افزایش قیمتی اعلام نشده و این محصولات همچنان با قیمت قبلی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید