عرضه 30 هزار تن کود اوره در زنجان/ مشکل تامین کود فسفاته


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910398

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه 30 هزار تن کود اوره به استان عرضه شده است، گفت: مشکلی برای تامین این کود برای محصولات استان وجود ندارد و کود تهیه شده حتی بیشتر از گذشته است. سال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله حسنی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه 30 هزار تن کود اوره در استان تامین شده است، گفت: مشکلی برای تامین این کود برای محصولات استان وجود ندارد و کود تهیه شده حتی بیشتر از سال گذشته است.

وی با بیان اینکه قیمت کود به دلیل آزادسازی نرخ ارز افزایش یافته است، تصریح کرد: در زمینه تهیه کود فسفر که عمدتا وارداتی است مشکل وجود دارد، اگرچه تولید در کشور وجود دارد، اما جوابگوی نیاز نیست. نیازهای کشور و استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه موضوع واردات کود هنوز حل نشده است، گفت: میزان کود در استان بر اساس سهمیه در هکتار و سطح زیر کشت بین کشاورزان تقسیم می شود.

وی گفت: بیشتر کودهای موجود در استان زنجان در بخش تولید گندم مصرف می شود که در قیمت تضمین خرید گندم لحاظ شده است.

حسنی خاطر خاطرنشان کرد: کاشت و برداشت محصولات کشاورزی بسیاری از عناصر موجود در خاک را تحلیل می برد و استفاده از کودهای شیمیایی در تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاه بسیار کمک کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید