کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاس در استان زنجان / سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان 17 درصد است.


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819132

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسیمی موجب افزایش مصرف کشاورزان و افزایش تولیدات کشاورزی می شود، گفت: افزایش قیمت این کودها در سال های اخیر موجب شده است. برای جلوگیری از این امر. «این باید توسط کشاورزان به نسبت معینی در تولیدات زراعی استفاده می‌شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین عامری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: 845 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان زنجان وجود دارد که 5 درصد از اراضی کشور را به خود اختصاص داده است که 529 هزار هکتار آن زیر کشت است که 339 هزار هکتار اراضی بارانی و 106 هزار هکتار باغ آبی و سایر اراضی زیر کشت است.

وی سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان در سه سال گذشته را 17 درصد عنوان کرد و افزود: این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه برای تولید محصولات کشاورزی باید مقدار مشخصی از کودهای شیمیایی استفاده شود، گفت: در تولید محصولات باید از کودهای نیتروژن، فسفر و پتاسیم استفاده شود. حدود 18000 تن کود اوره جاده ای با قیمت یارانه ای در اختیار کشاورزان گندم باران قرار می گیرد.

وی گرانی کودهای فسفر و پتاسیم در سال های اخیر را موجب کاهش مصرف این کودها در تولید محصولات دانست و افزود:

عامری افزود: کشت گندم در استان کامل است اما پیش بینی می شود در سال های آینده با کاهش قیمت کود، سطح کشت و تولید را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاس بر افزایش تولید سایر محصولات کشاورزی نیز تاثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: قیمت این دو کود حدود 45 درصد کاهش یافته است و امیدواریم با این کاهش قیمت به کودهای کشاورزان بهتر خواهد بود. برای استفاده از آنها و تغذیه محصولات.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید