رشد 35 درصدی عرضه کودهای یارانه ای در استان مرکزی / بدون نگرانی از تامین کودهای مورد نیاز کشاورزان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به بررسی تمهیدات لازم قبل از شروع کشت پاییزه در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال تهیه و تامین کودهای شیمیایی و واردات مواد اولیه با توجه به تحریم های موجود و فشار و مشکلات ایجاد شده برای کشور با چالش های زیادی مواجه بود، اما در مجموع نسبت به سال قبل و دوره های قبل، شاهد توسعه بسیار خوبی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: شرکت حمایت کشاورزی بهبود تغذیه گیاهی با وجود همه تحریم ها و مشکلات توانسته در زمینه تهیه و تامین کودهای شیمیایی به موفقیت های خوبی دست یابد.

موسوی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 42 هزار و 453 تن کودهای ازته، فسفر و پتاسیم تامین شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 هزار و 322 تن افزایش داشته است. بیش از 35 درصد این نشان دهنده بدن است.

مدیرعامل شرکت همیاری کشاورزی استان مرکزی گفت: 5 هزار و 253 تن کود ازته، 774 تن کود فسفاته و هزار و 412 تن کود پتاس در انبارهای استان ذخیره شده است که نویدبخش محصولات پاییزه است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت انبارهای کود شیمیایی در استان مرکزی تکمیل شده است، افزود: نگرانی برای تامین کودهای مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد و کشاورزان گران قیمت می توانند برای تهیه سهمیه خود برای کشت پاییزه به مراکز خدمات رسانی مراجعه و نمایندگی های استان برای دریافت انواع کود کودهای شیمیایی بر اساس حواله الکترونیکی صادر می شود.

موسوی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی باشگاه کشاورزان را برای رفاه کشاورزان راه اندازی کرده است، افزود: با همکاری آزمایشگاه جامع خاک، آب و گیاه جهاددانشگاهی اراک و مجتمع آزمایشگاهی ساوه برای پایش بهاره این امکان فراهم شد. ، کشاورزان ممکن است یک معرفی نامه داشته باشند. باشگاه کشاورزان شرکت کمک کشاورزی با مراجعه به آزمایشگاه مورد نظر از خدمات لازم از جمله تخفیف آزمایش خاک بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت تعمیر و نگهداری استان مرکزی گفت: آزمایش خاک روش بسیار خوبی برای دریافت توصیه های کودی کشاورزان با توجه به آنچه قصد انجام آن دارند است و امیدواریم با همکاری و حمایت های لازم بتوان آن را ارتقا داد زیرا بهبود می یابد. کیفیت و کمیت محصولات باعث حفظ اقتصاد کشاورز، حفظ منابع طبیعی و حفظ سلامت مزرعه و جامعه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید