کودهای زیستی ارگانیک جایگزین کودهای شیمیایی / امنیت غذایی در دستور کار جهاد کشاورزی


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879265

علی اکبر نادرلو گفت: سیاست جهاد کشاورزی کاهش مصرف کودهای شیمیایی و جایگزینی کودهای آلی ارگانیک برای تامین امنیت غذایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکعلی اکبر نادرلو مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز در حاشیه آموزش، گسترش و معرفی سبد کود برای خبرنگاران گفت: وظیفه اصلی ما تحویل، تهیه و توزیع بیش از 3 میلیون تن کود در سال است.

ندرلو با اشاره به اینکه شرکت خدمات نگهداری در حال اجرای طرح خودکفایی کودهای زیستی ارگانیک است، افزود: این همایش با حضور 18 شرکت برتر کشور برگزار می شود و آخرین اکتشافات و دستاوردهای خود را ارائه می کنند.

وی به لزوم توجه به منویات رهبری برتر برای حمایت از تولید اشاره کرد و گفت: این شرکت ها با بازار هدف خود که کشاورزان، کشاورزان و دلالان هستند آشنا می شوند تا کودهای شیمیایی را جایگزین کودهای زیستی ارگانیک کنند.

ندرلو با اشاره به اینکه کودهای زیستی ارگانیک پایه شیمیایی ندارند، تصریح کرد: در استان البرز 3 شرکت در زمینه تولید این کودها فعال و دارای مجوز تولید هستند که این شرکت ها زیر نظر موسسه آب و خاک و دارای مجوز تولید هستند. استانداردهای لازم

وی گفت: سطح زراعی استان البرز 68 هزار هکتار و زمین زراعی یا باغی 20 هزار هکتار است و نسبت به سایر استان ها پایین تر است و در رده 29 قرار داریم اما در عین حال 200 هزار هکتار در این استان استفاده شده است. البرز تا کنون تن کودهای زیستی آلی.

نادرلو افزود: سهم البرز از کودهای MBK بر پایه نیتروژن و فسفات 20 هزار تن است و در سال گذشته 70 درصد از سهمیه آن استفاده شد که تاکنون کشاورزان و باغداران نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان از کودهای زیستی ارگانیک استفاده کرده اند.

وی بیان کرد: کشور واردات کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسیمی دارد زیرا میزان مصرف آن بیشتر از تولید داخلی خواهد بود البته سیاست جهاد کشاورزی کاهش مصرف کودهای شیمیایی و جایگزینی کودهای زیستی ارگانیک برای تامین امنیت غذایی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید