سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات اراضی شیبدار 5.7 میلیارد تومان است/کشاورزی عمودی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904636

علیمراد سرافرازی گفت: در حوزه اعتبارات اراضی شیبدار از 33 میلیارد تومان 5.7 میلیارد تومان معادل 18 درصد سهم استان چهارمحال و بختیاری است و در صورت افزایش این اعتبارات در سال های آینده سهم این استان نیز در حال رشد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علیمراد سرافرازی مدیرکل آب کشاورزی صبح امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تصور اینکه در برخی نقاط این استان که سرچشمه چندین بزرگ است، برای من بسیار سخت است. رودخانه ها به کنار، با تنش آبی مواجه هستند.


وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به هیچ وجه به دنبال توسعه افقی کشاورزی نیست بلکه نگاه بیشتر به سمت کشاورزی عمودی با رویکرد ثبات اشتغال و امنیت غذایی است.


مدیرکل امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: یک سوم بهره وری در حوزه کشاورزی که در کشور حاصل شده مربوط به زیرساخت های این حوزه است.


سرافرازی تصریح کرد: سرانه آبیاری تحت فشار در چهارمحال و بختیاری با توجه به کیفیت منابع آبی و پیگیری، سرانه نزدیک به 40 درصد نسبت به سایر استان ها بیشتر است.


وی خاطرنشان کرد: مشکلی که امسال در بحث آبیاری تحت فشار با آن مواجه هستیم این است که چندین سال اعتبارات خوبی از ذخیره زمین پرداخت کردند و امسال محدودیتی در این زمینه وجود داشت که بسیاری از طرح های استان می تواند باشد. اجرا شود در صورت تامین منابع، کار ادامه خواهد داشت.


مدیرکل امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به شبکه های آبیاری به ویژه در پایین دست سد بیرگان افزود: امسال اعتبارات در شبکه آبیاری بسیار محدود و از هزار میلیارد تومان است. اعتبارات شبکه، امسال درخواست و پتانسیل اجرای 5 هزار هکتار از شبکه با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان برای آبیاری وجود دارد.


سرافرازی بیان کرد: در خصوص قنوات نیز اعتبارات زیادی از جمله خشکسالی، سیل، امداد و غرامت کشور وجود دارد، چهارمحال و بختیاری نیز سهم خوبی در مشکل قنوات دارند و تلاش می کنیم قنواتی که امسال نیز در اولویت هستند را احیا کنیم. ممکن است.


وی تاکید کرد: در خصوص وام اراضی شیبدار از 33 میلیارد تومان 5.7 میلیارد تومان معادل 18 درصد سهم استان چهارمحال و بختیاری است و در صورت افزایش این وام ها در سال های آینده سهم این استان نیز رشد خواهد کرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید