زمین کشاورزی پس از تهیه طرح کاداستر مستند می شود / قلع و قمع 360 تغییر کاربری اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840894

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

یدالله مظاهری گفت: به ازای هر زمین کشاورزی که برای آن طرح کاداستر تهیه شده سند یک برگی و همچنین سند مشترک برای زمین های مشاع و چند مالکیت و هر مزرعه صادر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ یدالله مظاهری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری در استان گفت: محوریت رهبر معظم انقلاب بر کشاورزی و امنیت غذایی است، موضوعی که در دنیا مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای حفاظت از اراضی کشاورزی برنامه داشته باشیم، افزود: در سال 94 وزارت جهاد کشاورزی موظف شد با ثبت اسناد ملی برای رفع معارضات در اراضی کشاورزی همکاری کند.

مدیر جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تفاهم نامه تعیین مداخله و نقشه برداری از 120 تا 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منعقد شده است، گفت: پس از این روند طبق قانون، طرح ها آماده نمی شود. مردم حق اعتراض دارند

مظاهری ادامه داد: رفع تداخل در اراضی کشاورزی و تدوین طرحی برای رفع دغدغه کشاورزان به عنوان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری و هیچ دیدگاه دیگری مانند اخذ مالیات، هزینه تمام مراحل رفع تداخل و تهیه کارت وجود ندارد. مسئولیت دولت است..

وی گفت: برای هر زمین کشاورزی که طرح کاداستر تهیه شده سند یک برگی و همچنین سند کلی برای اراضی مشاع و چند مالکیت و هر مزرعه صادر می شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق آمار رسمی 90 درصد کشاورزان فاقد سند کشاورزی هستند.

مصاحری با تاکید بر اینکه از سال 94 تاکنون 6000 هکتار از اراضی دارای منابع طبیعی که با اراضی انسانی تداخل داشته لغو و به مردم تحویل داده شده است، افزود: شیخ شعبان نیز در حال بررسی است که آیا در طرح رفع تداخل قرار خواهند گرفت یا خیر.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تغییر هدف زمین کشاورزی به هر نحوی ممنوع است مگر در موارد خاص که باید رعایت شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: عده ای به دلیل عدم اطلاع رسانی اقدام به ساخت و ساز زمین کشاورزی می کنند که طبق قانون به محض انجام این امر حکم صادر می شود.

مظاهری ادامه داد: در سال 1400، 360 مورد تغییر کاربری در چهارمحال و بختیاری شناسایی و راهکارهای لازم اجرا شد که بیشترین این تخلفات به ترتیب در شهرستان های بروجن، حنمیرزا و لردگان در سایر شهرستان ها نیز به ثبت رسیده است. موارد استفاده به موقع در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرستان های چهارمحال و بختیاری تصمیم نامشخصی وجود ندارد، گفت: سال گذشته 80 تصمیم برای توسعه اراضی کشاورزی گرفته شده است که حل نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید