رشد چشمگیر اعتبارات فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری/ 312 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافت.


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896630

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

علی شهریارپور گفت: در توزیع اعتبارات اعطا شده به چهارمحال و بختیاری دو رئیس، رئیس دین و مذهب و رئیس فرهنگ و هنر از اهمیت و اولویت ویژه برخوردار بودند. یک میلیارد تومان در سال 1400 و 312 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: وام تملک دارایی های سرمایه ای استان از 1500 میلیارد تومان در سال 99 به 2600 میلیارد تومان در سال 1400 و 3100 میلیارد تومان بدون مصوبه سفر رئیس جمهور به استان در سال جاری افزایش یافت.


وی افزود: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای چهارمحال و بختیاری با احتساب مصوبات سفر رئیس جمهور 15 هزار و 600 میلیارد تومان افزایش یافت که رشد بی سابقه ای است و می تواند بسیاری از مشکلات، مسائل و موانع پروژه ها را حل کند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر حدود 700 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که منابع مالی مورد نیاز آنها بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان است و قطعاً پروژه های فرهنگی و مذهبی مستثنی نیستند. . از این دسته


شهریارپور تصریح کرد: در توزیع اعتبارات اعطایی به چهارمحال و بختیاری دو رئیس، رئیس دین و مذهب و رئیس فرهنگ و هنر از اهمیت و اولویت ویژه برخوردار بودند. میلیارد تومان در سال جاری 1400 و 312 میلیارد تومان افزایش یافت.


وی خاطرنشان کرد: در باب دین و مذهب که مربوط به مباحث مختلف ساخت مساجد، سکونت امامزادگان، تعمیر و تجهیز دفاتر ائمه جمعه، کمک به ساخت، تعمیر و بازسازی مدارس و حوزه های علمیه و… می باشد. خوب و اعتبارات این استان از 9.3 میلیارد تومان در سال 99 به 26 میلیارد تومان در سال گذشته و 98 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: علاوه بر افزایش اعتبارات، بحث توزیع اعتبارات نیز مطرح است. این توزیع سرانه دینی امسال به بیش از 60 درصد افزایش یافته است. امیدواریم در جهت داشتن اعتبارات استانی تخصیص بسیار بالایی صورت گیرد.


شهریارپور تصریح کرد: در خصوص حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری 10 پروژه نیمه تمام وجود دارد که شامل پنج طرح مربوط به حوزه های علمیه خواهران، چهار پروژه مربوط به برادران و یک مرکز خدمات حوزه های علمیه است که می توان منابع لازم را برای آن ها تامین کرد. این لازم است.


وی تاکید کرد: در سال های اخیر وام های خوب به حوزه های علمیه داده شده و این وام ها از 5.5 میلیارد تومان در سال 99 به حدود 12 هزار میلیارد تومان در سال گذشته و امسال به 56 میلیارد تومان از منابع مختلف افزایش یافته است. یافت.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل 10 پروژه نیمه تمام در کارگاه ها حدود 89 میلیارد تومان نیاز است و کل اعتبار اختصاص یافته به این اداره کل 98 میلیارد تومان است.


شهریارپور افزود: علاوه بر سطوح استانی، سه سطح کشوری نیز اعتبارات حوزه علمیه وجود دارد که سطح مربوط به حوزه های علمیه خواهران، برادران و مرکز خدمات حوزه های علمیه را شامل می شود. برای این سطوح، اعتبارات خوبی در اختیار حوزه های علمیه تاکس در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید