760 میلیارد تن از محل اعتبارات ساخت و ساز به استان مارکزاس اختصاص یافت

ساعت: 19:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791346

یادگاری گفت: 760 میلیارد تن از محل اعتبارات عمرانی به استان مرکزی اعطا شده که 388 میلیارد تن معادل 50 درصد این وام اعطا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ رقیه یادگاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی امشب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی گفت: تاکنون 489 میلیارد تن اعتبار هزینه ای به استان مرکزی اختصاص یافته است که از این میزان 310 میلیارد فولاد که 63 درصد از این وام ها توزیع می شود.

یادگاری گفت: 452 میلیارد تن اعتبار هزینه ای که مربوط به 23 دستگاه است در سال جاری به استان مارکز توزیع شده که 278 میلیارد تن معادل 61 و نیم درصد این وام ها توزیع شده است.

وی ادامه داد: تسویه بدهی یکی از ظرفیت های تسویه بدهی دستگاه ها در بودجه امسال است و برخی دستگاه ها می توانند با شرکت هایی که بر اساس این ظرفیت از دولت درخواست می کنند بدهی خود را تسویه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: 15 میلیارد تن برای پرداخت پاداش پایان خدمت در اختیار استان قرار گرفت که برای پرداخت پاداش پایان خدمت استفاده شد.

وی یادآور شد: 760 میلیارد تن فولاد از محل وام های ساختمانی به استان مارکز اعطا شده است که 388 میلیارد تن معادل 50 درصد این وام ها اعطا شده است.

یادگاری گفت: 114 میلیارد تن از این وام ها و 260 میلیارد تن اسناد خزانه به استان توزیع شده است.

وی افزود: امسال 230 میلیارد تن وام از محل وام های متوازن به استان مارکز اعطا شده که 25 درصد از این وام ها به استان اعطا شده است و تمامی این وام ها 1403 سند خزانه است.

یادگاری بیان کرد: امسال نیز فروش اموال منقول و غیرمنقول به ارزش 5 و نیم میلیارد تن داشتیم که می توانیم از این محل برای تکمیل پروژه ها درآمد کسب کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: 15 میلیارد تن اعتبار از محل وام سفر به استان مرکزی پرداخت شده که تمامی این وام ها پرداخت و 4 میلیارد تن نیز از بدهی های نهادهای استانی تهاتر شده است.

وی ادامه داد: 19 هزار میلیارد تن اعتبار در سال جاری مربوط به محرومیت زدایی است که استان مارکز 343 میلیارد تن است.

وی افزود: این وام ها در پنج حوزه آب، راه، بهداشت، مدارس و آبخیزداری توزیع می شود که سه فصل آب، مدارس و آبخیزداری به صورت ملی و دو فصل بهداشت و راه در استان توزیع می شود.

یادگاری گفت: 79 میلیارد تومان معادل 24 درصد به آموزش و پرورش و 120 میلیارد تومان معادل 35 درصد برای درمان اختصاص یافته است.

وی افزود: سهم تامین آب از این وام ها 106 میلیارد تن، راه های روستایی 17 میلیارد تن و مدیریت حوضه آبریز 17 میلیارد تن است.

یادگاری افزود: پیش بینی می شود 20 درصد وام از خدمات بهداشتی عمومی حذف و به فصل راه روستایی اضافه شود.

وی یادآور شد: سند راهبردی استان مرکزی در سال 1378 در شورای عالی برنامه ریزی به تصویب رسیده و برای همه دستگاه ها قابل اجرا است و با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه پهنه هفتم هستیم، می توان از این سند به عنوان یک طرح عالی استفاده کرد. سطح . تبصره سند برنامه هفتم

یادگاری گفت: آمایش سرزمینی کشور 1404 و استان مرکزی 1414 است که مصمم به ایجاد تعادل در شرق و غرب کشور بر اساس آمایش سرزمینی کشور است.

وی گفت: در برنامه ششم دولت موظف به تهیه، تصویب و اجرای برنامه ملی در سال اول شد که در آن 65 جلد کتاب توسط استان تهیه و در سال 93 بررسی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت:

در سال 94 برنامه ریزی بر اساس اطلاعات اصلاح شده انجام شد و در سال 1378 سازمان برنامه و بودجه کشور مجبور به بازنگری شد و سند بازنگری در 65 جلد تنظیم شد.

یادگاری بیان می کند: در سند چشم انداز استان مرکزی در افق 1414، استان جامعه ای با هویت فضایی-منطقه ای خاص، با جذب قشر خلاق و جامعه نخبگان برای خلق ثروت مبتنی بر حاکمیت محیطی و فناوری روز توسعه می دهد. ، دارای توسعه فضایی متوازن و پیوندهای چند جانبه داخلی و خارجی قوی با الزامات و ملاحظات دفاعی، امنیتی و پدافند غیرعامل است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این دیدگاه، مدیریت و حفاظت از منابع اکولوژیکی استان، توسعه اقتصادی استان، ارتقای هویت فضایی و منطقه ای استان، افزایش ظرفیت حفظ نخبگان استانی، توسعه اجتماعی و انسانی است. تقویت روابط داخلی و خارجی ارتقای امنیت با استفاده از الزامات دفاعی، امنیتی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در برنامه‌های توسعه استانی از اهداف اصلی این سند است که در سند ملی نقش و جایگاه خاصی به استان‌ها و استان‌ها داده شده است. در نقش های استانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید