رکورد بی سابقه تخلیه و بارگیری در 20 سال گذشته در بنادر شرق هرمزگان / از رشد 4 درصدی صادرات بدون نفت به رشد 148 درصدی صادرات نفت


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819672

مدیرکل بنادر و دریای شهید باهنر و شرق هرمزگان:

محمد حسینی تهتی از افزایش 27 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری خبر داد و گفت: در سال 1400 بیش از یک میلیون و 730 هزار تن کالای ثابت و غیرنفتی در این بنادر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا محمد حسینی تهتی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز ؛ با اعلام جزئیات عملکرد سالانه بنادر شرق هرمزگان گفت: در سال گذشته 2 میلیون و 634 هزار و 57 مورد. کالاهای تخلیه و بارگیری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش داشته که در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است.

محمد حسینی تهتی افزود: در این مدت یک میلیون و 794 هزار و 216 تن کالای غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

به گفته محمد حسینی تهتی: برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، ماشین آلات صنعتی کالاهای صادراتی هستند که به کشورهای حوزه خلیج فارس، عمان و آفریقا صادر شده است.

وی گفت: در این مدت 840 هزار و 356 تن کالای نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال گذشته 74 درصد جهش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پهلوگیری ۱۱ هزار و ۴۰۵ فروند کشتی از شناورهای مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۶۷ فروند بالای ۱۰۰۰ تن و ۱۱ هزار و ۳۸ فروند زیر ۱۰۰۰ تن با افزایش ۴۵ درصدی افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمار سفرهای دریایی در سال 1400 خاطرنشان کرد: با کاهش شیوع ویروس کرونا و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبتی، 3 میلیون و 99 هزار و 666 هزار مسافر به بنادر شرق هرمزگان منتقل شدند. سال گذشته مسیر دریایی بندر شهید هاکانی به جزایر کشم و هرمز و مسیر بین المللی شهید باهنر- شارجه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید