عملیات فرود و بارگیری در بنادر شرق از مرز 630 هزار تن گذشت / افزایش 95 درصدی تردد مسافر در مسیرهای دریایی داخلی و خارجی


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879797

مدیرکل بنادر و دریای شهید باهنر و شرق هرمزگان:

محمد حسینی تهتی در تشریح جزئیات عملیات بندری از تصویب عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر شهید باهنر و شرق هرمزگان از سقف 630 هزار تن در سه ماهه نخست امسال خبر داد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز، حمیدرضا محمد حسینی تهتی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات آمار عملیاتی فصلی اظهار کرد: در این مدت 630 هزار تن کالای غیرنفتی و نفتی جابجا شد که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال با تخلیه و بارگیری 29 هزار و 750 تن فرآورده های نفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل نسبت به مدت مشابه سال قبل 77 درصد افزایش گزارش شد.

وی در ادامه به تردد مسافران داخلی و خارجی اشاره کرد و توضیح داد: آمارها حاکی از افزایش 95 درصدی جابجایی مسافران در سه ماهه نخست امسال است به طوری که در سه ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر در بنادر داخلی و خارجی داشته اند. تحت این مدیریت منتقل شده است.

محمد حسینی تهتی با اشاره به اینکه در بخش تردد مسافر نیز این بندر نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی را به ثبت رساند، ادامه داد: تردد انواع شناور در مسیرهای داخلی و بین المللی از مرز 5600 عبور کرد که در این حوزه 12 درصد رشد داشته است. شاهد هستند

لازم به ذکر است: بندر شهید باهنر با دارا بودن 5 بندر فعال و چند منظوره در شرق هرمزگان نقش بسیار مهم و پررونقی در عرصه اقتصاد داخلی و بین المللی ایفا می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید