تردد یک میلیون و 430 هزار مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان / ممنوعیت تردد در روزهای آینده در بنادر غرب استان


ساعت: 19:23
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817688

رئیس کمیته سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان از جابجایی یک میلیون و 430 هزار مسافر و گردشگر از 25 اسفند سال گذشته تا 4 فروردین ماه سال جاری در بنادر و جزایر این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز ؛ علیرضا محمدی کرجیران مدیر بنادر و دریانوردی استان هرمزگان میزان جابجایی مسافر و گردشگر از طریق پایانه های مسافربری دریایی هرمزگان از آغاز طرح تسهیل دریای نوروزی را یک میلیون و 430 هزار نفر اعلام کرد. افراد و اضافه شده از 70 کشتی هستند که در جابجایی مسافران و وسایل نقلیه بین جزایر ادغام شده اند.

وی ادامه داد: از 16 اسفند سال گذشته تاکنون این تعداد شناور فعال در بنادر و بنادر گردشگری و مسافری استان ها 128 هزار دستگاه خودرو را بین سرزمین اصلی و جزایر استان جابجا کرده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این مدت بیش از 45 هزار سفر انجام شده که نسبت به سال 98 و قبل از شیوع ویروس کرونا 35 درصد رشد داشته است.

محمدی کرجی ران در بخشی دیگر از سخنان خود به هشدارهای هواشناسی در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: در غرب استان بنادر منطقه به منظور حفظ سلامت عمومی هموطنان و ارتقای ایمنی سفر تعطیل می شود. و تردد شناورها ممنوع خواهد شد.

وی گفت: تمامی مسافران و گردشگرانی که در این مدت استان و جزایر هرمزگان را برای سفر خود انتخاب کرده اند تا با بررسی و تغییر برنامه سفر از سلامت خود و خانواده خود اطمینان حاصل کنند. حضور در بنادر غرب هرمزگان را به جز روزهای ذکر شده به زمان های دیگری موکول کنید.

وی تاکید کرد: مسافرانی که در استان نیز حضور دارند برای پیشگیری و کاهش هرگونه حادثه دریایی هشدارها و توصیه های هواشناسی کارشناسان حوزه امنیت بنادر این استان را جدی بگیرند.

یادآوری می کنیم که طرح تسهیل سفرهای نوروزی سال 1401 از 25 اسفند آغاز شد و تا 15 فروردین ادامه داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید