جابجایی بیش از یک میلیون و 244 هزار مسافر در بنادر مسافربری مرکز هرمزگان / انجام بیش از پنج هزار تردد دریایی ایمن و بدون حادثه


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887321

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در چهار ماهه امسال یک میلیون و 244 هزار و 668 مسافر و گردشگر به بنادر مسافری مرکز این استان کوچ کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا محمد حسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید بهنار و شرق هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: در بازه زمانی فروردین تا پایان تیرماه سال جاری یک میلیون و 244 هزار و 668 مسافر و گردشگر سفرهای دریایی را تجربه کردند. بنادر مسافری مرکز این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 84 درصد افزایش داشته است.

وی بیشترین تردد در بازه زمانی مذکور را مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز عنوان کرد و گفت: در این مدت 917 هزار و 741 مسافر و گردشگر در این مسیر دریایی سه گانه تردد کردند که در مقایسه با نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد رشد داشته است.

مدیر بنادر و کشتیرانی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: مجموع سفرهای انجام شده در بنادر مسافری مرکز استان 5 هزار و 400 سفر بوده و هیچ حادثه ای گزارش نشده است.

محمد حسینی تهتی با تاکید بر لزوم رعایت ایمنی در مسیرهای دریایی از همه شهروندان خواست در شرایط نامساعد جوی به هشدارها و هشدارهای ایمنی توجه کرده و از تردد غیرمجاز و خطرناک خودداری کنند.

وی گفت: هموطنان برای اطلاع از وضعیت شناورها می توانند با سامانه تلفن گویا 3111 تماس بگیرند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در پایان با اشاره به هشدارهای مکرر ستاد ملی کرونا در خصوص رعایت نکات بهداشتی در سفرهای دریایی، افزود: رعایت دقیق نکات بهداشتی و درمانی در تمامی بنادر به ویژه بنادر مسافری در اولویت قرار دارد و دائماً به اطلاع عموم می رسد.

باید بگویم؛ بندر شهید حقانی با ظرفیت جابجایی نزدیک به 30 هزار مسافر در روز به عنوان بزرگترین پایانه مسافربری دریایی کشور، نقش اساسی در ارائه خدمات به گردشگران و مسافران دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید