تفاهم نامه همکاری بین بنادر و دریانوردی هرمزگان و هلدینگ ملی قرقیزستان امضا شد/ استقبال ایران از سرمایه گذاری قرقیزستان در بنادر جنوب ایران


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812407

در دیدار مشاور رئیس جمهور قرقیزستان با مدیرکل اداره بندر؛

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مشاور رئیس جمهور قرقیزستان، تفاهم نامه ای بین اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و شرکت هلدینگ ملی قرقیزستان به امضا رسید و بر لزوم همکاری مشترک تاکید شد. عمل.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در دیدار با مشاور رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به ظرفیت و تمایل بالای این سازمان برای همکاری با بخش خصوصی و وجود امکانات بندری در ایران گفت:

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با استقبال از حضور سرمایه گذاران قرقیزستانی در بنادر جنوبی ایران، پیش نویس تفاهم نامه ای را تنظیم و در قالب کمیته مشترک بررسی کرد.

به گفته وی، سرمایه گذاران قرقیزستانی و بخش خصوصی می توانند با راه اندازی دفتر در منطقه آزاد کیش یا منطقه آزاد کشم از تسهیلات منطقه آزاد تجاری استفاده کنند.


علاقه بیشکک به تسریع عملیاتی شدن همکاری ها

در این دیدار تنگیز بولتوروک ایاپ برگن اولو; مشاور رئیس جمهور قرقیزستان از علاقه بیشکک به توسعه روابط تجاری و اقتصادی مشترک و همکاری با ایران صحبت کرد و خواستار آغاز هر چه سریعتر این همکاری ها شد.

وی گفت: با توجه به تغییرات و مشکلاتی که در ترانزیت کالا از غرب داریم، می خواهیم از مسیرهای ترانزیتی شرق استفاده کنیم و از بنادر ایران برای ترانزیت کالا استفاده کنیم.

سوله خسرو; مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقات بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی کامل این سازمان برای حمایت از سرمایه گذاری در قرقیزستان خبر داد و از تشکیل کارگروه مشترکی برای بررسی جزئیات همکاری و فعالیت سرمایه گذاران در بنادر شهید رجایی و جنوب خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید