تفاهم نامه همکاری بین سایپا و بانک صادرات امضا شد


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1918472

این امر با حضور مدیران عامل سایپا و بانک صادرات انجام شد:

با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل بانک صادرات، جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد دو گروه، تفاهم نامه همکاری با موضوع گسترش همکاری فی مابین منعقد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایپانیوز ; مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم گفت: بانک صادرات یکی از 5 بانک بزرگ ایران است و گروه خودروسازی سایپا با توجه به وضعیت فروش محصولات خود نیازمند نقدینگی است و در نظر دارد تا امسال و سال آینده صادرات داشته باشد و خوشبختانه با با تعامل خوبی که با بانک صادرات ایجاد شده است، این بانک در مدت زمان بسیار کوتاه و در قالب تفاهم نامه همکاری این مبلغ را در اختیار سایپا قرار خواهد داد.

محمدعلی تیموری در خصوص وضعیت تولید و نتایج مالی سایپا گفت: در 8 ماهه نخست سال بیش از 60 هزار میلیارد تومان از طریق فروش محصولات گروه سایپا درآمد حاصل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 32 هزار میلیارد تومان درآمد خوبی داشت و این در شرایطی است که در ابتدای سال محصولات پرتیراژ تیبا، تیبا 2 و ساینا از خطوط تولید سایپا حذف شدند و علاوه بر آن افزایشی نداشتیم. قیمت سایر محصولات نسبت به سال گذشته

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در 8 ماهه نخست سال بیش از 320 هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده شده و 42 هزار محصول نهایی نیز در دست تحویل است که نسبت به تحویل 392 هزار دستگاهی پارسال رشد بی سابقه ای داشته است.

وی گفت: خوشبختانه با تمهیداتی که انجام شده، تولید روزانه بیش از دو هزار دستگاه است و تمامی محصولات تولید داخل و بیش از 90 درصد آن از زنجیره تامین داخلی تامین می شود و این در حالی که در گذشته این تولید در سایپا شامل خودروهای CKD بود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تولید روزانه سایپا در سال 1401 با راه اندازی خط موتور 16 سوپاپ به 2500 دستگاه خواهد رسید و علاوه بر آن خودروهای جدید و به روز از محصولات چانگان در قالب CKD نصب می کنیم. آن را ارسال کنید و به بازار ارسال کنید که برای آن سفارش ثبت شده و در مرحله اجرا هستیم.

وی افزود: در زمینه تولید محصول جدید برای اولین بار در نظر داریم از بهمن ماه امسال تا بهمن ماه سال آینده 8 محصول جدید به بازار عرضه کنیم و خودروهای اطلس و سهند نیز در مراحل پایانی قرار دارند و به زودی به بازار عرضه می شوند.

تیموری تاکید کرد: درآمد گروه سایپا در سال جاری در حوزه تامین قطعات یدکی تا پایان سال بیش از 7 هزار میلیارد تومان بوده که این روند در سال آینده با توجه به ورود محصولات جدید به 16 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. همچنین با توجه به اینکه دولت از ورود کالاهای قاچاق و تقلبی به بازار جلوگیری کرده است، گروه سایپا عرضه قطعات استاندارد و با کیفیت را افزایش خواهد داد.

سیدضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه سایپا شرکتی قدیمی و تاثیرگذار در عرصه تولید، اشتغال و ارز در کشور است، گفت: گروه سایپا مجموعه بزرگی در صنعت کشور است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شبکه بانکی کشور نیز در ارائه خدمات بانکی به این گروه خودروسازی و گسترش همکاری ها حضور فعال خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خوب ایجاد شده در تولید سایپا، خود را موظف دانستیم در زمینه ارائه خدمات بانکی در کنار این گروه خودروسازی باشیم و بر این اساس تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه منعقد شد.

مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرد: این تعامل در نهایت به نفع مردم خواهد بود زیرا سهامداران هر دو گروه عموم مردم هستند و هر چه این تعامل بهتر و هماهنگ تر باشد هر دو گروه در ارائه خدمات به مردم سودمندتر بوده و عملکرد بهتری خواهند داشت. این همکاری برای هر دو طرف برد-برد خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه بانک صادرات ابزارها و ابزارهای مالی و پولی در حوزه صنعت را در چارچوب مقررات بانک مرکزی تامین می کند، گفت: معتقدم این تفاهم نامه الگوی خوبی برای سایر بانک ها و بخش های صنعتی است. زیرا بانک صادرات می تواند با سایر بخش های صنعتی و سایپا با سایر بانک ها در قالب تفاهم نامه همکاری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید