ایران و قزاقستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907824

وزیر کشاورزی ایران و معاون نخست وزیر و وزیر بازرگانی قزاقستان یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های کشاورزی، تجارت، صنعت، لجستیک و حمل و نقل و تبادل فناوری بین دو کشور امضا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، تلاش دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری دوجانبه به حدود یک میلیارد دلار بر اساس تفاهمات روسای جمهور دو کشور در دست بررسی است.

همچنین تبادل هیئت های تخصصی دامپزشکی و حفظ نباتات با هدف ایجاد مناطق توسعه تجارت محصولات کشاورزی و همچنین تشکیل کمیته همکاری های کشاورزی در ماه آینده برای نظارت بر توسعه همکاری های فنی و روابط تجاری کشاورزی بین هر دو طرف در این یادداشت مورد بحث قرار گرفته است.

تاکید می‌شود طی یک بازه زمانی دو هفته‌ای، مقامات ذی‌صلاح دو کشور از عملیاتی شدن توافق‌های صورت گرفته در زمینه ترانزیت و سوآپ گندم مطلع شوند.

تفاهم در زمینه کالاهای کشاورزی قابل مبادله بین دو کشور، با در نظر گرفتن تاکید دو کشور بر افزایش همکاری در زمینه امنیت غذایی، به عنوان مثال، محصولات لبنی، میوه ها (سیب، مرکبات)، میوه های خشک. و سبزیجات از طرف ایرانی و گندم، جو، دانه های روغنی از طرف ایرانی.از طرف قزاقستان انجام شد.

در این تفاهم نامه همچنین با ایجاد شرکت بازرگانی مشترک محصولات کشاورزی و اجرای طرح های مشترک کشاورزی و همچنین تفاهم بر برگزاری نمایشگاه های مشابه توسط شرکت های قزاق در تهران در فروردین 1402 مصادف با سفر سفر نخست وزیر قزاقستان به تهران

سریک جومانگارین معاون نخست وزیر و وزیر بازرگانی قزاقستان از مهمان نوازی دوستانه و گرم هیئت جمهوری قزاقستان در سفر به ایران قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید