اتاق بازرگانی خراسان شمالی تفاهم نامه تجاری با قزاقستان امضا کرد

ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790560

اتاق بازرگانی خراسان شمالی امروز تفاهم نامه ها و تفاهم نامه های همکاری بین اتاق بازرگانی خراسان شمالی و استان آلماتی قزاقستان را برای اجرای این قرارداد امضا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید پورآبادی رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: پس از هفت ماه نظارت مستمر در آبان ماه امسال، سرانجام امکان اعزام هیئت تجاری خراسان شمالی به قزاقستان فراهم شد. شد.

پورآبادی گفت: در این سفر تفاهم نامه های همکاری بین استان خراسان شمالی و استان آلماتی قزاقستان به امضا رسید.

وی گفت: برگزاری جشنواره نوروزی سال 1401 در خراسان شمالی با حضور مهمانان قزاقستانی، واگذاری 10 هکتار زمین در استان آلماتی خراسان شمالی برای راه اندازی نمایشگاه، فروشگاه، هایپرمارکت و انبار یخچالی در جمهوری اسلامی ایران با مرکز. حمایت خراسان شمالی از کشت فراساحلی خراسان شمالی در قزاقستان و سرمایه گذاری مشترک برای راه اندازی مرکز تخصصی پزشکی در استان آلماتی از جمله تفاهم نامه های دو کشور بود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین افزود: جذب سرمایه گذار ایرانی برای حمایت از تولید واکسن کراون در استان آلماتی، راه اندازی دفتر تحقیقات و آموزش کشاورزی در استان آلماتی، اختصاص دفتر تحقیقاتی در دانشگاه آلماتی برای توسعه. کشاورزی و تحقیقات بین دو استان خراسان شمالی و آلماتی. توزیع دفتر در شهرداری آلماتی خراسان شمالی و توزیع دفتر برای تجار قزاق در اتاق بازرگانی خراسان شمالی و راه اندازی مغازه شیرینی و شکلات فروشی در قزاقستان از دیگر تفاهم نامه ها بود.

پورآبادی یادآور شد: در زمینه توزیع زمین به یکی از بازرگانان استان خراسان شمالی در استان آکتائو قزاقستان برای تولید بتن سبک، در زمینه احداث خط تولید محصولات لبنی در قزاقستان. همچنین در زمینه ارسال الکترود به استان آلماتی و تامین مواد اولیه دام از استان آلماتی نیز برای خراسان شمالی قرارداد امضا کرد.

به گزارش عصرتراک امروز، تفاهم نامه ها و تفاهم نامه های همکاری بین اتاق بازرگانی خراسان شمالی و استان آلماتی قزاقستان در راستای اجرای این تفاهم نامه به امضای اتاق بازرگانی خراسان شمالی رسید.

بر اساس این گزارش، این اسناد به امضای قزاقستان رسیده است.

همچنین بر اساس این گزارش، سعید پورآبادی رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: شهرهای بجنورد و آلماتی با رویکرد احیای تجارت بین دو کشور و آشنایی با فرهنگ و ظرفیت ها. از سوی دیگر، توافق اولیه ای از سوی شهرداری بجنورد صورت گرفت که برای اخذ موافقت شورای شهر بجنورد و شهرداری پیگیری خواهیم کرد.

پورآبادی افزود: در هشت ماهه امسال صادرات از خراسان شمالی به قزاقستان بالغ بر 120 هزار دلار به وزن 3 میلیون و 44 هزار کیلوگرم در حوزه حمل فرآورده های سیمانی، بتن سبک، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی بوده است که اخیرا تفاهم نامه هایی امضا شده است. با تفاهم بین کشورها، صادرات خراسان شمالی به قزاقستان 80 درصد افزایش می یابد.

به گزارش عصرترک، در این جلسه مهرداد داوودزاده معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی نیز گفت: اتاق بازرگانی خراسان شمالی پس از امضای این تفاهم نامه ها باید کمیسیونی برای دریافت برنامه های عملیاتی داشته باشد. و تشکل های مردم نهاد باید مشمول این تفاهم نامه ها و تفاهم نامه ها برای همکاری در اجرای کار باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید