کلیه کارت های بازرگانی استان قم اصیل است/جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در اولویت اتاق بازرگانی قم است.


ساعت: 19:03
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893388

رئیس اتاق بازرگانی قم با اشاره به اینکه بیش از 930 کارت بازرگانی در قم صادر شده که همگی واقعی و فعال هستند، گفت: احیای واحدهای راکد و جلوگیری از تعطیلی واحدهای با مشکلات اقتصادی از اولویت های کاری است. از اتاق

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل حقی رئیس اتاق بازرگانی قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مسائل و مشکلات بخش های مختلف اقتصادی استان رصد شده است که در شورای گفت و گو و ستاد تسهیل مطرح و حمایت های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای اقتصادی در حوزه تسهیلات، بانک و دارایی است، گفت: هر ماه جلسات متعدد و منظمی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانجات برگزار می شود و تصمیمات خوبی در این جلسات اتخاذ می شود. حضور استاندار قم برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی قم در پاسخ به این سوال که امسال هیچ واحد تولیدی در قم تعطیل نشد؟ وی گفت: تعطیلی هایی بوده است اما در بسیاری از موارد با کمک اتاق بازرگانی و رایزنی از تعطیلی بسیاری از واحدها جلوگیری شده است.

حقی تصریح کرد: در خصوص برخی از واحدهای تولیدی که در شرف تعطیلی بودند، رایزنی های دارایی انجام شد، شرایط و تسهیلاتی برای این واحدها در نظر گرفته شد تا واحدهای تعلیق شده یک سال برای پرداخت حق و پنج سال وقفه داشته باشند. تعهدات بر اساس زمان بندی مجدد تا بتوانند به فعالیت های تجاری خود ادامه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی قم تاکید کرد: آموزش های مختلفی به صورت هفتگی و ماهانه در اتاق بازرگانی برگزار می شود. در این کلاس ها اساتید مختلف آموزش های لازم و کاربردی را به کارگزاران ارائه می دهند. وی ادامه داد: اتاق بازرگانی و دانشگاه های استان برای استفاده از همه فرصت های موجود، اقدامات زیادی را برای رشد آموزشی در بخش صنعت استان برنامه ریزی و اجرا کرده اند که با جذب دانشجویان جوان و خلاق در دانشگاه ها می توان به این مهم دست یافت. ضمن اینکه حضور دانشجویان رشته های مرتبط با صنعت در فضای کارخانه و تولید برای اجرای پروژه های دانشگاهی و همچنین اجرای پایان نامه ها یا دوره های کارورزی می تواند تعامل صنعت و دانشگاه را افزایش دهد، معتقدم اگر دانشگاه ها بتوانند دانشجویان علاقه مند را معرفی کنند. به فضای تولید، از سوی دیگر از سوی دیگر، تجربه دانشجویان در واحدهای صنعتی می تواند علم آنها را عملیاتی کند. و از طرفی واحدهای صنعتی در تربیت نیروی ماهر پویاتر عمل می کنند. اتاق بازرگانی قم با امضای 4 تفاهم نامه با دانشگاه های مختلف استان این روابط را گسترش داده و عملیاتی می کند. به عقیده یکی از اعضای هیئت اتاق بازرگانی ایران: تجارت بین الملل یکی از نیازهای اصلی صنعت کشور است و متخصص در تجارت یکی از نیازهای همیشگی واحدهای صنعتی است و این امر زمانی محقق می شود که دانشگاه ها دارای معلمان بین المللی با تجربه غنی هستند تا چشمان دانشجویان را بر فروش و تجارت بین المللی متمرکز کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در چند سال اخیر چند واحد قدیمی بازسازی شده است؟ وی بیان می کند: طی سال های 1399، 1400 و 1401 با حمایت های لازم اتاق بازرگانی و تلاش سازمان صنعت معدن و تجارت استان، یک میلیون و 539 هزار و 1539 نفر در احیای واحدهای صنعتی راکد مشغول به کار شدند.

خاکی افزود: 111 واحد راکد در حوزه صنعت به چرخه تولید بازگشته اند که از این تعداد واحد میزان سرمایه مورد نیاز برای بازگشت این واحدها یک میلیون و 161 هزار و 500 هزار و یکصد و شصت و یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

رئیس اتاق بازرگانی قم صدور کارت بازرگانی در استان قم از 931 کارت بازرگانی و اعضای اتاق بازرگانی معادن و کشاورزی قم را در حال افزایش دانست و گفت: 20 درصد از این کارت ها از این تعداد صادر شده است. سال که برخی از آنها جدید و برخی جدید هستند. تاکنون هیچ گونه سوء استفاده ای از کارت های بازرگانی صادر شده از سوی اتاق بازرگانی قم گزارش نشده است و همواره نظارت اتاق بازرگانی قم وجود دارد و تمامی کارت های صادر شده اصل و در دست فعالان اقتصادی استان است.

حقی گفت: تجار قم نسبت به تجار سایر استان ها هم در حوزه تولید و هم در حوزه صادرات و واردات فعالیت بیشتری دارند و مشکلاتی که بعضا در برخی استان های کشور گزارش می شود در قم وجود ندارد.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید