درخواست صمت برای حل مشکل کارت بازرگانی زنجان/ مشکلات 62 واحد تولیدی در نظر گرفته شده است.


ساعت: 18:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856263

تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان در جلسه کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار زنجان با بیان اینکه مشکلات 62 واحد تولیدی استان زنجان در حال بررسی است، گفت: مهمترین موضوع بازگشت واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید به اشکال مختلف است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه تسهیل در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برای کمک به رونق تولید است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه این کارگروه و اعضای آن تسهیل در حل مشکلات است، خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی و مجموعه عظیمی در استان بود که بیش از یک دهه پیش مشکل ورشکستگی داشت اما امروز هر شش ماه یکبار این کارگروه محصول جدیدی تولید می کند.

افشارچی افزود: فعالیت واحدها باعث ثبات تولید و اشتغال زایی می شود و تولید را از رونق دور نگه می دارد لذا در این راستا برای رفع مشکلات واحدها در صورت نیاز با دستگاه های مختلف رایزنی می کنیم تا به رونق کمک کنند. از تولید.

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی واحدها مقصر تعطیلی این واحد هستند اما در مواردی واحدهای تولیدی سرکوب شدند، تصریح کرد: در چنین مواقعی باید برای رفع مشکل و ضایعات چاره اندیشی کرد. جلوگیری می شود.

وی گفت: مهمترین موضوع بازگشت واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید به اشکال مختلف است و کشور حرکتی را در این زمینه آغاز کرده است و اخیرا چندین بنگاه اقتصادی توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شده است.

افشارچی با اشاره به 62 واحد تولیدی مشکل دار در استان گفت: نیاز به تصمیم گیری واحد است که باید ظرف یک ماه با این واحدها توافق شود تا در صورت امکان تعدادی از آنها به چرخه تولید بازگردند. “


* 42 هکتار زمین در شهرک صنعتی ناجی زنجان آماده فروش به متقاضیان می باشد

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه چند واحد تولیدی تعطیل و مشکل دار رسیدگی شده است، گفت: 62 واحد تولیدی تعطیل و دارای مالکیت در استان وجود دارد که کارگروه رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی فعال که دارای بدهی معوق یا چک برگشتی هستند در زمینه تمدید کارت بازرگانی و موارد دیگر مشکل دارند، گفت: مشکلات مذکور با مصوبه شورای تامین منطقه به بانک مرکزی ارسال شد تا واحدها با چالش ها و مسائل ..

فغفوری با بیان اینکه تمدید کارت بازرگانی اینگونه واحدها با تصویب شورای تامین استان قابل انجام است، گفت: دفتر تنظیم مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که علاوه بر تایید شورای امنیت مستلزم تایید کارگروه تمدید کارت بازرگانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: درخواست ما این است که مصوبه شورای تامین استان به عنوان مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دیده شود تا واحدها مشکلی نداشته باشند. این رابطه. .

وی با بیان اینکه 42 هکتار از سطح شهرک صنعتی ناجی (صنایع عسل) آماده فروش است، خاطرنشان کرد: علیرغم اخطارها، خرید و فروش زمین خارج از محدوده نیز صورت گرفته و ضمن تشکیل و پیگیری مراجع قضایی، شهر نایجی صنعت صنایع مس است و امکان صدور مجوز برای صنعت دیگری وجود ندارد.

فغفوری در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی گفت: کمیته احیا با حضور بخش خصوصی، خانه صنعت و معدن، بانک ها و امور اقتصادی استانداری تشکیل می شود تا به صورت جداگانه به مسائل رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید