چهار طرح سازمان صمت برای بهبود فضای کسب و کار در کردستان/ 64 واحد تولیدی در کردستان مشمول قیمت کالاها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، سازمان صمت کردستان برای بهبود فضای کسب و کار و ارائه خدمات تولیدی بهتر، طرح هایی را در خصوص قیمت تولیدکننده، طرح شفافیت در قالب سامانه جامع معاملات، طرح صورتحساب الکترونیکی و زنجیره تامین مالی ارائه کرده است. استان.

رئیس سازمان صمت کردستان در این خصوص گفت: از این پس با هدف جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و حذف تولید واسطه ای، قیمت تولید کالاها به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالاها و محصولات درج می شود.

بختیار خالکی افزود: هنگام طراحی سامانه معاملات کلی از خرده فروشان تا عمده فروشان باید اطلاعات خود را در چارچوب سامانه کل معاملات ثبت کنند تا نحوه و مکان توزیع کالا مشخص شود.

وی با اشاره به طرح شارژ الکترونیکی افزود: این طرح همچنین با هدف افزایش شفافیت تراکنش ها و کارایی منابع بانکی و تامین سرمایه در گردش بانک ها انجام می شود.

رئیس سازمان صمت استان گفت: از نظر مالی نیز تسهیلات به صورت اختصاصی و به منظور خدمات رسانی به واحدهای تولیدی ارائه می شود.


373b90b8 9b7b 40c4 aa55 1af1b13c3f43 خبر خاکستری


64 واحد تولیدی در کردستان مشمول قیمت کالا می شود

خلیقی با اشاره به اینکه 64 واحد تولیدی در استان کردستان مشمول گرانی کالا هستند، گفت: برای کالاهای مشمول قانون قیمت کالا ابلاغیه صادر شده و اطلاع رسانی لازم انجام شده و سه جلسه آموزشی تولید. واحدها

وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی موظف به معرفی قیمت تولید کالاهای تولید شده هستند و به گفته وی تاکنون 70 درصد این طرح در استان کردستان اجرا شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان یادآور شد: کالاهای مشمول قیمت گذاری با هماهنگی اصناف، اتحادیه ها و زنجیره ها، بازاریان و مراکز میوه و تره بار باید در قیمت واحد تولیدی در مراکز تحویل لحاظ شود.


aeb29ef2 7518 47e5 b024 6c0591b6e608 خبر خاکستری


طرح شفافیت محصول در سامانه معاملات اجرایی شده است

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کردستان طرح نظارت و نظارت بر کالاها با عنوان شفافیت کالا را از دیگر طرح های وزارت صنعت و معدن دانست و گفت: این طرح از سال 99 در سال 93 اجرا شده است. زمینه سیستم معاملاتی کلی

خلیقی تصریح کرد: در این راستا از تامین کنندگان، تولیدکنندگان تا واردکنندگان و مصرف کنندگان نهایی و تمامی واحدهای زنجیره (عمده فروش، خرده فروش و مصرف کننده) باید اطلاعات را در سامانه کل معاملات ثبت کنند.

وی افزود: در حال حاضر این سامانه در کردستان اجرا شده و کالاهای مشمول در سامانه کل معاملات ثبت شده است.

وی یادآور شد: در این راستا مقدمات لازم برای واحدهای صنفی و معدنی استان فراهم شده است.

خلیقی محصولات پتروشیمی، لوازم آرایشی بهداشتی، مواد غذایی، محصولات خانگی، مواد اولیه دامی، لبنیات، کره، لوازم یدکی خودرو، محصولات کشاورزی، تبلت و گوشی تلفن همراه را از کالاهای مشمول سامانه کل معاملات برشمرد و افزود: شفافیت و ثبت کالا در این سیستم 80 درصد است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کردستان صدور صورتحساب الکترونیکی را یکی دیگر از مصوبات کارخانه تنظیم بازار کشور خواند و گفت: اجرای این طرح منجر به کارآمدی منابع بانکی و تسهیل در وام سرمایه در گردش و تولید بانک ها و اعتبار و شفافیت در معاملات می شود. .


3a29b686 63ac 40f7 9a15 2a71f638a8bc خبر خاکستری


فاکتور الکترونیکی شامل 12 مورد می باشد

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای بین بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای تاییدیه صورتحساب های الکترونیکی منعقد شده است، افزود: در چارچوب سامانه جامع معاملات.

دیدگاهتان را بنویسید